|
Persze, ezek ettől függetlenül jó dalok és feltehetően az alternatív pop-színtéren nagy sikerük is lesz az elkövetkezendő hónapokban, viszont később unalmassá válhat mindez és valami merőben új dologgal kell majd előrukkolnia a brit duónak ahhoz, hogy bármiféle feltűnést keltsen. Egyébként az említett, két klipes szám mellett a többi dal is a már megszokott tempóban és megszólalásban hallható, talán itt-ott az ízlésesnél már tényleg több zengetővel és patetikus fordulattal. Némelyik szám azonban nyomokban meglepetést is tartalmaz és kilép a Kasabian, néhány brit pop-banda - mint a Verve, az Oasis, a Stone Roses - hatása alól és mást akar mutatni. Utóbbi együttes zenei világát kevésbé, de szövegét felfedezhetjük a Lose Your Mind című számban. Tekintve, hogy itt Robbie Furze, a Big Pink énekese többször hangoztatja, hogy ?I Wanna Be Adored?, felfoghatjuk e gesztusát utalásként az ezt a címet viselő Stone Roses-számra. Pont a Lose Your Mind az a dal, amely egy kicsit más hangulatot üt meg és a gótikus, '80-as évek közepi Depeche Mode világát idéző kétségbeesés, romantikus szomorkodás, feszültség jellemzi. Hasonló ehhez a hangulathoz a 1313 című szám is, amelyben néhol még szándékosan fals hangokat is hallhatunk, hogy az ?elborulást? tovább fokozzák. Persze, mint ahogyan a Depeche Mode, a Big Pink is bőven belül marad a pop keretein és ebből talán csak néhány pillanatra mer kilépni. Kicsit olyan, mintha azt mondanák: ?Tudjuk mi, hogy a saját slágereinket próbáljuk lemásolni, hátha sikeresebbek lehetünk, de azért ettől mi még művészek vagyunk, tehát tudunk szomorú, a korábbiaktól némileg eltérő, formabontóbb számokat is írni.? Sajnos azonban az ilyen szintű, bátortalan kísérletezés nem izgalmas, mint ahogyan hosszútávon a saját, és korábban már bevált recept folyamatos alkalmazása sem. A Future This-szel még túl tudja élni a versenyt a Big Pink, de ha a harmadik albumra nem talál ki egy valamivel másabb pop, vagy esetleg kísérletező formulát, akkor az őket körülvevő figyelem rohamosan apadni fog.