fbpx

Sikeres projektet zárt a Noniusz Productions csapata és az Antares zenekar

A Noniusz Productions 2021-ben vett részt és nyert támogatást a Petőfi Kulturális Ügynökség zenei menedzsereknek szóló pályázatán.

A Noniusz Productions 2021-ben kezdte az Antares zenekarral való munkát, amikor a zenekar a második nagylemezét készítette Nóniusz Gábor producer-hangmérnökkel a Bresaola Studiosban. A zenekart olyan hazai produkcióvá kívánták fejleszteni, amely európai, de akár világszinten is képviselheti a magyarországi könnyűzenét. Ehhez szükség volt két olyan szakember bevonására, akik további kapcsolataikkal és profi szervezői háttérrel végig tudják vinni a folyamatot.

Az Antares zenekar bemutatását Európa más országaiban tehát Pócsi István, Kovács Gábor (Kojak) és Nóniusz Gábor hármasa indította el a 2021-es év elején.

A feladat nem volt ismeretlen, a szakemberek külön-külön is óriási szerepet töltenek be évek óta a magyar könnyű- és világzenében, úgyhogy korábbi közös menedzsmentalakítási tervüket e cél kapcsán meg is valósították. Miután az Antares tagjai is igent mondtak az ötletre, elindulhatott a szervezkedés, és a háromtagú csapat elkezdte a hosszú távú partnerségépítést európai cégekkel és koncertszervezőkkel.

Amíg készült a zenekar InSanity albuma a stúdióban, a koncerthangzásról, a látványtervekről, a technikus felkészítéséről beszéltek. Ezeket a feladatokat rengeteg tervezés, egyeztetés és szervezés övezte. Nem sokkal később már az őszi, budapesti Bonnie Tyler-koncert promóterével zajlottak a tárgyalások, valamint a spanyol Asalto ao Castelo fesztivál programszervezőjével egy jövőbeli fellépésről. Emellett hazai koncertek lebonyolítására és újabbak szervezésére is időt kellett fordítaniuk.

„Sokan nem tudják, hogy egy zenekarnak sem lesz automatikusan közönsége attól, hogy jó zenét játszik. De ha kivételes zenét is játszik nagyon tehetséges tagokkal, ahogy esetünkben az Antares, akkor sem. Minél különlegesebb, összetettebb egy zene, annál komolyabb háttérmunka a hosszú távon fenntartható létszámú közönség kiépítése. Ez a folyamat rettenetesen lassú tud lenni, és ebben sok zenekar el is fárad. A menedzsment arra is való, hogy kinyissa a kapukat, és ezt az időt lerövidítse” – nyilatkozta Nóniusz Gábor.

Pócsi István hozzátette: „A másik összetevő, hogy országtól függetlenül, az előzenekari státuszban figyelembe kell venni a megcélzott főzenekar és menedzsmentje szempontjait, elbírásálási rendszerét. Nekünk ezek mögé kell látnunk, és tudnunk kell tárgyalni a pontos igényekről.”

A zenekar ősszel már Bonnie Tyler, később pedig a European Mantra előtt játszott a Barba Negrában, kiemelkedő sikerrel. Miután az addigi tervek és megvalósítások visszaigazolták a mendzsment meglátásait, folytatták a munkát a zenekarral.

A Petőfi Kulturális Ügynökség zenei menedzsereknek szóló pályázatára többéves projekt finanszírozására adták be a tervet. Ez egy 3 éves folyamatról szólt, amiben az Antares zenekar felkészítése, az európai kapcsolatok felélénkítése, a közönség kiépítése és a teljes arculati, színpadi és hangzásbeli tervek megvalósítása állt a középpontban.

Sikeres elgondolás volt, a pályázatot befogadta az ügynökség. Bár az eredeti összeg 8,44 százalékát nyerték el, így is nagy eredményekkel zárhatták a projektidőszakot. Az eredetileg beadott, 3 évre tervezett projektet időben is felére kellett csökkenteniük, hiszen a projektzárás időpontja 2022. április 30. volt. Innentől a teljes csapat „beköltözött” a zenekari megbeszélések, szervezések, utómunkák idejére a Noniusz Productions új helyszínére.

„Felpörgettük az eseményeket. Az egyik nemzetközi céggel megegyeztünk, így Csehországban, Szlovákiában, Németországban el is indította a zenekar népszerűsítését. 2022-től több német rádióállomás is Antares-dalokat játszott, cseh és horvátországi rádió számára interjúk készültek, a zenekar nagykivetítős reklámszpot-lehetőséget kapott egy szlovákiai fesztiválon… Nagyon elégedettek vagyunk ezzel a partnerséggel, a kölcsönös megbízhatóság és a közös célok miatt könnyedén dolgozunk együtt” – mesélte Kovács Gábor.

A menedzsment már 2021-ben megalapozta a zenekar európai lehetőségeit (először a Kárpát-medencében, Németországban és Spanyolországban), így nekiállhattak a referenciák készítésének, már európai elvárások alapján. Ez ihlette azt a mai nemzetközi trendeknek megfelelő felvételt is, amit a Sounday stúdióban forgattak. Több hazai támogatót is bevontak: a Forte Music, a ChromaSound és a Cort forgalmazói mind igent mondtak. A Forte Music olyannyira támogatta a menedzsmentet, hogy az országba épp akkor Ausztriából beérkező, új Hammond orgonát is biztosították a felvételhez.

A menedzsment a 2022-es időszakot a zenekar hazai promóciós anyagainak, sajtómegjelenéseinek, arculatának elkészítésére és további külföldi promóterek megkeresésére szánta. Kovács Gábor az angol nyelvű bemutatkozók, közösségimédia-tartalmak fordításával, Pócsi István további hazai fellépési lehetőségek kikutatásával, Nóniusz Gábor pedig az összes, zenekarhoz tartozó hangfelvétel és a hanganyag utómunkáival foglalkozott, illetve a stratégiai koordinációt tartotta kézben.

A közel másfél éves együttműködés eredményeit a zenekar továbbvihette a menedzsmenttel egy másik projektben, így a közösen töltött időszak a Petőfi Kulturális Ügynökség támogatása után nem ért véget. A partnerségépítésből már most folyamatosan érkeznek a lehetőségek a zenekar számára.

„Úgy gondolom, hogy az Antaresben a zeneiséggel kapcsolatban megvan minden, ami egy nagyszínpadra készülő zenekarnál követelmény. Más szempontokat figyelembe véve sokat kell még tanulniuk, de ez teljesen normális egy feltörekvő zenekarnál. Az elsődleges feladat minden zenekarnál, hogy el tudják dönteni, mik is a célok, azok megvalósításáért mit vállalnak, és mi az, ami már akkora kihívás vagy épp akkora áldozatot igényel, amit már nem tudnak vagy akarnak vállalni. Szerencsére az Antares tudja, mit akar, és ez nagy előny.” (Pócsi István)

A Noniusz Productions eredményesen zárta a zenei menedzsereknek kiírt pályázati projektet, aminek köszönhetően az Antares még nagyobb lehetőségekkel indulhatott nemzetközi irányba.

„Mindig cselekvési kényszerem van, amikor egy tehetséges zenészekből álló csapat nem tud előrelépni, és látok bennük fantáziát. Huszonéve foglalkozom zenekarokkal, és az utóbbi időben még nagyobb hangsúlyt fektetek a produceri és menedzsmentcélokba. Pócsi Istvánnal és Kovács Gáborral egyetértünk abban, hogy szükség van erre. Örülök, hogy pont egy olyan pályázatot írtak ki, ami a mi céljainkkal egybecsengett. És bár a projektidőszak lezárult, mi dolgozunk tovább, és bővítjük a lehetőséget más zenekarok, más zenei stílusok felé is” – nyilatkozta Nóniusz.

A nyitóképen a zenekar 2019-ben, az Öröm a zene tehetségkutató nyerteseként.

A rovat további cikkei