A Diageo és a Momentán Társulat közös alkoholedukációs programja idén online vonja be az iskolásokat.

A fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorításáért a Diageo italgyártó és -forgalmazó vállalat a Momentán Társulattal együttműködve 2019-ben indította el Magyarországon az általános és középiskolásoknak szóló Smashed (magyarul: Szétcsúszva) programot, amely idén ősszel Smashed Online néven egy interaktív online edukációs platformként a smashedonline.hu oldalon indul újra.

A résztvevők három fiatal karakter történetén keresztül, akár telefonon vagy laptopon is végigkövethetik a programot. Az interaktív edukációs program a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeit és a felelős magatartás fontosságát kívánja tudatosítani, ezenkívül a témában egy iskolai osztályoknak szóló videó-, plakát- és újságcikk pályázat is indul.

Alkoholproblémákról a fiatalok nyelvén

A program a fiatalok nyelvén, élethelyzetüket hitelesen bemutatva nyújt hasznos tudást, amely a felelős alkoholfogyasztás mellett az alkoholproblémák felismeréséhez és kezeléséhez is használható megoldásokat ajánl. Közreműködik Kálloy Molnár Péter és három fiatal színész: Kretz Boldizsár (Patrik), Tar Dániel (Norbi) és Kovács Dóra (Reni).

A programot bemutató, a Diákszempont Általános Iskola és Gimnáziumban tartott sajtótájékoztatón a közreműködőkön kívül a kampány arcai: Budai Kitty TikToker, YouTuber, Kemény Zsófi költő és Kálloy Molnár Péter színész is bemutatkozott.

Kreatív verseny iskolásoknak

A program kezdeményezői november 8-án egy iskolásoknak szóló kreatív versenyt indítanak (a pályázati kiírás a Momentán Társulat weboldalán érhető el, itt). Három kategóriában (videó, plakát vagy újságcikk) lehet pályázni, olyan pályaművekkel, amelyek a fiatalkorúak alkoholfogyasztásával járó veszélyekre hívják fel a figyelmet.