A #Sohavégetnemérős generációs film: a mai huszonévesek életérzését, gondolkodását, problémáit, párkapcsolatait ábrázolja. A címében, témájában, megvalósításában és forgalmazásában is formabontó filmet várhatóan ősz végén láthatják majd a magyar nézők, először az országszerte cirkáló Mozgó Mozik segítségével.

 

?Tavaly a VOLT Fesztiválon kezdett el foglalkoztatni a Wellhello elképesztő méretű és rendkívüli gyorsaságú sikerének titka, amikor azzal szembesültem, hogy délután hat órakor mekkora tömeg gyűlt össze a koncertjükre, ahol ráadásul több generáció együtt énekelte a slágereiket? ? idézi fel a kezdeteket Lévai Balázs producer. ?Megkerestem a fiúkat és lassan megszületett a #Sohavégetnemérős film koncepciója: dolgozzuk fel a Fluor Tomi dalszövegeiben felvillanó élethelyzeteket, forgassunk ennek az összetorlódott generációnak a párkapcsolati bénázásairól, mindezt sok humorral, szeretettel és persze közelről, belülről.?

 

A #Sohavégetnemérős nem dokumentum- vagy koncertfilm, hanem egy izgalmas, újszerű forma, erre utal a film címe is a Wellhello Rakpart című slágeréből. Az elmúlt harminc évben egyetlen olyan zenekar sem volt, amelyik ennyire rövid idő alatt jutott volna ilyen magasra a magyar könnyűzenében. A nagy slágereiknek ? Rakpart, Sokszor volt már így, Késő már ? sokmilliós nézettsége van a YouTube-on, az Apuveddmegnek csaknem húszmilliós. A #Sohavégetnemérős című filmben az eddig ismert Wellhello-slágerek mellett vadonatúj, kifejezetten a filmhez készülő dalokat is láthatunk, hallhatunk majd.

 

A #Sohavégetneérős hat rövid történetet tartalmaz, melyeket a Wellhello turnéja és dalai kötnek össze. Az első a Budapest Parkban kezdődik, míg az utolsó a VOLT Fesztiválon ér véget. Fluor és Diaz az összekötő jeleneteken túl is fel-feltűnnek majd a szkeccsekben. A történetek viccesen mutatják be a mai párkapcsolati alaphelyzeteket. A #Sohavégetnemérős generációs film, egy összetorlódott generáció ? késő tizenévesek, huszonévesek és kora harmincévesek ? filmje. Megjelenik benne minden számukra létfontosságú motívum: az egész életüket uraló online szféra mellett a bulik, a koncertek, a fesztiválok világa is kirajzolódik.

 

?A forgatókönyvet először egy nyilvános helyen olvastam végig, ahol konkrétan kitört belőlem a nevetés, de a vicces jelenetek mellett teljes érzelmi skálát sikerült végigvonultatnia rajtam az írásnak, borzasztóan beleszerettem. Pont azt a fajta zsivány romantikát adja át, amelyet a Wellhello is, és úgy érzem, tökéletes korlenyomat születhet belőle? ? mondta Fluor.

 

A #Sohavégetnemérős független gerillafilm. Az alkotók nem pályáztak állami támogatásra, a filmkészítés metódusa nem is engedte volna a rendszerbe illeszkedést, például a forgatókönyv csak a forgatás kezdetére készült el. A film összköltségvetése így is csupán kb. negyed-ötöde egy átlagos magyar játékfilmnek. Az alkotók piaci projektként közelítették meg a filmet, támogatásért cserébe különböző csomagokat ajánlottak: egyedi tartalmak, social media-aktivitások, közönségtalálkozók, játékok, nyeremények, termékelhelyezések. Összesen tizenöt cég és intézmény segítette a film létrejöttét. A formabontó forgalmazásért az évek óta sikeresen működő Mozgó Mozi nevű vállalkozás felel majd.

 

Lévai Balázs producer a témához passzoló generációs csapatot hívott meg a film készítéséhez: a huszonéves korosztály írta, fényképezi, rendezi és játssza a történeteket, a Wellhello pedig zenél. A rendező Tiszeker Dániel számos magyar játék- és dokumentumfilmben dogozott már, de a #Sohavégetnemérős az első játékfilmes rendezése. Ugyanez igaz állandó alkotótársára, Pataki Ádám operatőrre is. A forgatókönyveket Horváth András Dezső, Fehér Gáspár és Fehér Boldizsár írta. A hat történetben több mint húsz tehetséges fiatal színész, köztük Sztarenki Dóra, Mészáros Blanka, Ötvös András és Orosz Ákos tűnik fel kisebb-nagyobb szerepekben.