A stratégiai együttműködés mindkét fél számára egyaránt fontos, és kölcsönösen komoly előnyöket adhat. A közös célokat segíti az a megállapodás, amelyet dr. Navracsics Tibor, a VEB2023 EKF program megvalósításáért felelős kormánybiztos jelenlétében Markovits Alíz, a Veszprém–Balaton 2023 Zrt. vezérigazgatója, valamint dr. Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója írt alá 2022. május 5-én.

A Veszprém–Balaton 2023 Európa kulturális fővárosa program elsődleges célja a régió kulturális kínálatának, sokszínűségének és nemzetközi dimenziójának bővítése, hogy a helyben élők és az oda látogatók a kulturális élet minél szélesebb kínálatához férhessenek hozzá. Ezt tudja kiválóan támogatni a Herendi Porcelánmanufaktúra missziója is; a térségi, magyarországi és európai kulturális értékek, ezen belül különösen a képzőművészeti értékek ápolása, megőrzése és jövő nemzedékek számára történő átörökítése.

A két szervezet egyaránt meg van győződve arról, hogy a program egyedülálló lehetőség nemcsak a régió, de egész Magyarország imázsépítésére. A közös célokért együttműködve még hatékonyabban tudják segíteni az EKF-programok sikerét és a Herendi Porcelánmanufaktúra üzleti céljait, ezért lehetőségeik szerint segítik és támogatják a másik fél kulturális-művészeti stratégiai célkitűzéseit. A VEB2023 EKF és a Herendi Porcelánmanufaktúra együttműködik az EKF-programokra való felkészülésben és az EKF-programokhoz kötődő, részvételüket igénylő projektekben,

erősítik, támogatják és lehetőség szerint megosztják egymás nemzetközi kulturális partnerségi kapcsolatrendszerét,

valamint támogatják egymás kommunikációját, és folyamatosan keresik a hatékony együttműködés további lehetőségeit is.

Az aláírás kapcsán Markovits Alíz elmondta, a 2023. január 21-ével induló kulturális év sikere érdekében fontos lépésnek tartja, hogy a VEB2023 EKF immár a magasan pozicionált hazai kreatívipar egyik legmeghatározóbb szereplőjét, a Herendi Porcelánmanufaktúrát is stratégiai partnerként tudhatja programja mögött. Kiemelte: „A Herendi Porcelánmanufaktúra és a VEB2023 EKF stratégiai együttműködésével kölcsönösen erősíthetjük egymás céljait, azt, hogy

minél több látogató ismerje meg a Veszprém–Bakony–Balaton-régiónak nemcsak a kulturális-turisztikai értékeit, hanem a gazdag képzőművészeti és kreatívipari hagyományait is.

Ha a látogatók találkozhatnak Herend örökségével, akkor még több pozitív emléket visznek majd magukkal a Veszprém–Bakony–Balaton-régióból és egyúttal Magyarországról.” A VEB2023 EKF program vezérigazgatója összegzésképpen hangsúlyozta, hogy „a most aláírt megállapodás nemcsak a kulturális rendezvénysorozatot segíti, hozzájárul ahhoz is, hogy a térség hosszú távon is Európa meghatározó kulturális klasztereinek élbolyában legyen számon tartva”.

Dr. Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója az együttműködés fontosságát hangsúlyozta, és kiemelte: „A Herendi Porcelánmanufaktúra kultúra- és értékteremtő közösség, amelynek feladata, hogy megőrizze és átörökítse évszázados értékeit, ahol a szépség, az egyediség, a magas minőség a mindennapok része, ahol a közösség számára egyértelműen kijelölt út van: nevezetesen

megőrizni a manufaktúrabeli értékeket, figyelni a tradíciókra,

mindig a kézműves porcelánkészítés módját választani, folyamatosan megújulni, stílusteremtésben mások előtt járva meglepni a világot, és működésével biztosítani a társaság és alkotó közössége fejlődését.”

Az elmúlt tíz évben mintegy 150 herendi porcelán művészeti kiállítást nyitott a Herendi Porcelánmanufaktúra Magyarországon és külföldön, jelentősen hozzájárulva ezzel a pozitív országimázs építéséhez. A Herendi Porcelánmanufaktúra 2001 óta

a Magyar Örökség része, az európai porcelánmanufaktúrák közül egyedüli tagja a luxusipari vállalatokat tömörítő francia szövetségnek, a Comité Colbert-nek, a herendi porcelán Veszprém megye egyetlen hungarikuma.

Dr. Simon Attila hangsúlyozta: „Az Európa kulturális fővárosa programmal kötött stratégiai szövetség alkalmat teremt arra, hogy megmutathatjuk a nagyvilágnak azt az egyedülálló értéket, amelyet ma a Herendi márka világelsőként képvisel a kézműves porcelániparon belül, egyúttal a kulturális programok lehetőséget teremtenek a kapcsolati tőke és az arra épülő bizalmi tőke kiépítésére, amely mérhető üzleti eredményekhez fog vezetni.”

Nyitókép: Markovits Alíz és dr. Simon Attila