A filmszemlék bevett gyakorlata, hogy a sajtóvetítések után megszólaltatják az alkotókat. Milyen a véletlen, éppen egymás után vetítették a Pacskovszky József rendezte fekete-fehér A vágyakozás napjait, amelynek operatőre Kardos Sándor és az utóbbi által rendezett A sírásót. Előbbi után adódott a kérdés, miért fekete-fehér. Kardos elmesélte, ő imádja, de csak ritkán lehet rábírni az alkotókat. Ezek után érkezett az általa rendezett és fényképezett film, ami nem más, mint a színek kavalkádja, a képek őrülete. Újabb kérdés, ezúttal már A sírásó vetítése után: mégis kiknek szánja ezt a másfél órát? Homályos válasz: művészeknek. Hát hogy nem a közönségnek, az biztos.
Célkamerával forgatták, ez az, ami a célfotókat készíti, ami csak a mozgást veszi, a statikus állapot helyén csíkokat mutat (értsd, a film is tele van csíkokkal). Az objektív előtt van egy 1 mm-es rés, a kamera csak azt veszi, ami a résben feltűnik. A normál kamera ugyanis a mozdulatlan, álló képet nem képes megörökíteni, csak a mozgást. Így Kardos a célkamerát használja arra, hogy a valóságban nem látható képi világot rögzítse.
Kardos Sándor hasonló technikával készített Résfilmje a 2005-ös szemlén a kísérleti- és kisjátékfilmek fődíját nyerte el. Ennek a filmnek is abban a kategóriában lenne a helye. Ahogy ő fogalmaz: "Mióta filmet készítek, bizonyos értelemben zavar, hogy a filmkép túlságosan konkrét, mert technikailag arra törekszik, hogy a mindennapi térérzetet utánozza. Így a történettel beizzítja a fantáziát, majd képekkel lefékezi azt, és nem engedi szárnyalni az embert." Nos, ez a képi körhinta messze jobban lebéklyózza az embert, mint a 24 filmkocka/másodperc bevett gyakorlata. Én mindenesetre maradok annál.