Mennyi ideig képes az ember egy szélkereket nézni az alkonyi fényben - ráadásul filmen? Néhány másodpercig, mert vár valami másra, valami történésre, hogy a kép elmozdul, megszólal valami. Aztán feladja a várakozást. Rájön, hogy ami történik: csak a szél. Aztán lassan meghallja a szélkerék hatalmas karjainak éles, szabályos surrogását. Addigra megtanulja látni, amit néz. A néző magára figyel, hogy látó lehessen belőle. Hogy utazó lehessen abban a térben, amelyet a film felkínál. Egy tejutazó. Ez a film célja, értelme is: hogy ki-ki maga fele utazzon. Mindeközben a néző kényelmetlenül érzi magát, szorongatja a kép, türelmetlenül várakozik, unatkozik, máris dühöng, aztán elengedi elvárásait (mert ezt reméli a film) és végül azt figyeli, amit most kap, kapni fog.
Mindegyik mozdulatlan, minimalista, végtelenül lassú tájban történik valamilyen megmagyarázhatatlan, ismeretlen vagy felismerhetetlen, váratlan, minden logika feletti, szinte észrevétlenül bekövetkező, nem egészen földi jelenség. Mintha a nagy földi renden rés keletkezne, ahol kilátni - ha igaz - az örök és transzcendens felé. Egy furgonból - csak vázlatos árnyalakokat látunk az alkonyi fényben - nagy, golyószerű tárgyakat rak ki egy alak, lassan egymásra helyezi őket. Hóember lesz belőle. Kiszáll még egy alak a kocsiból, s ahogy végül a két figura egymás mellé áll a lejtőn, észrevenni, hogy az egyik egy gyerek. A gyerek ráköti a sálját a hóemberre. Aztán elmennek, otthagyják. Mert a hóember örök, tűnődöm, legalábbis egy gyerek számára. Egy másik jelenetben egy kőhalmot apró mozdulatokkal megmászik két extrémsportoló biciklista, egyik a másik után, állandó mozgásban ugrálnak óvatosan fel és le a kövekre. Szorongatóan veszélyes jelenet, képtelen mutatvány - sikerül? leesik? -, aztán hirtelen a kőhalom csúcsán a biciklista megáll és a kép középpontjában lévő fára emeli a tekintetét: egy kas vagy fészek füstöl ott jó ideje, már ég, már a tűz ropogását is hallani. Mielőtt ő ránézett volna, nem vettük észre. Hosszan nézi, vele együtt a néző is. Aztán elbiciklizik. Micsoda ez? Mi ég? Hogyan keletkezett a tűz? Mi fog történni ezután? Egy harmadik jelenetben hatalmas konténerek láthatók, az egyikből fémládát húz ki egy raktáros, átadja egy embernek. A ládából egy gyenge nőt emel ki a tulajdonos vagy bérlő, aki talán valaha itt adta le őt. Elmennek, dörömbölés hallatszik a többi konténerből.