Szívesen dolgoznék olyan helyiségben, amit ablakok híján a Ross Lovegrove által kifejlesztett Velux fénycsatorna világít meg. A termék nagydíjat kapott, bár nem a tervezője magyar, hanem a megbízó cég, és már a formatervezési díj előtt világsikerre vitte a természetes megvilágítást belsőkbe vezető fénycsatornát. A tárgy már piacon van, ahogyan Jári Róbert cserélhető peremű kerékpáragya, Oltvai Balázs olcsó, variálható és egyszerűen kezelhető üvegvédő bilétája is. Maga a tény, hogy az idei díj a termék kategóriában három nyertest is felmutat, azt jelzi, hogy korszakhatárhoz érkezett a magyar kreatív ipar. Az előző évek szellemes tervei mellől hiányoztak a gyártók, nemcsak a nagy cégek, de a kis- és középvállalatok sem merték vállalni a hazai tervezők alkotásait. Most látványosan megtört a jég, a tervezők kezükbe vették a saját menedzselésüket, partnereket találtak és elsősorban bizalmi tőkét kezdtek felhalmozni. A magyar cégek már fantáziát és hasznot látnak a hazai fejlesztésű design termékekben.
Az utóbbi évek tendenciája tehát folytatódik, továbbra is a pályakezdők, sőt még az az előtt állók hozzák a legkreatívabb ötleteket. Az ő érzékenységük, innovatív gondolkodásuk sokkal gyorsabban átlátja az igényeket, a lehetőségeket, és megvalósítható tárgyakat képes kínálni. Az ipar pedig, az elhúzódó gazdasági válság ellenére ? vagy talán éppen annak köszönhetően ? szemléletet vált és végre élni kezd a tervezők adottságaival. Ha ez valóban tendencia, akkor a designerek felszabadulnak a nyomás alól, hogy vállalkozó híján maguk állítsák elő a termékeiket, és a magyar kreativitás hamarosan akár a gazdaság húzóágazata lehet.