A négy éve elhunyt Szilvitzky Margit művei abban a szekcióban szerepeltek, amelyek a kurátor szerint új megvilágításba helyezhetik az elmúlt fél évszázad művészettörténetét.

A 20. század úttörő női művészeinek szentelt Spotlight szekció idén a Regent’s Parkban – egy óriássátorban – 26 olyan ismert vagy kevésbé ismert nőművészt mutatott be, akik a kurátor (Camille Morineau, az AWARE, azaz a Nőművészek Kutatási és Kiállítási Archívuma társalapítója) szerint esetleg új megvilágításba helyezhetik az elmúlt fél évszázad művészettörténetét. Az 1900 és 1951 között született művészeket a világ minden tájáról válogatták, így került textilműveivel a londoni kiállításba Szilvitzky Margit és az őt képviselő acb Galéria is.

Szilvitzky Margit (1931–2018) neve összeforrt a magyar textilművészet hazai és nemzetközi áttörésével és hetvenes évekbeli hőskorával. Az ezen a területen dolgozó alkotók a textilre elsődleges, autonóm médiumként tekintettek, és az iparművészettől való függetlenedéssel párhuzamosan a nemzetközi képzőművészeti diskurzus aktuális kérdéseivel foglalkoztak. Amikor két éve az acb Galéria – Nádor Katalin munkáival – első alkalommal szerepelhetett volna az élő vásáron, a Covid–járvány miatt a londoni Frieze Masters is a virtuális térbe költözött. Így tehát most először számolhatunk be egy magyar kortárs galéria valóságos sikeréről Londonban.

Fotó: Szilvitzky Margit művei a Frieze-en. Forrás: acb Galéria