A második részben ismét bebizonyosodott, hogy Maazel a kolorit nagymestere. Stravinsky szimfonikus költeménye (A csalogány éneke) káprázatos színekben pompázott, telve groteszk humorral, tökéletes ritmusváltásokkal, a fuvola és a trombita pompás szólóival, miközben egyetlen motívum sem maradt a háttérben, a partitúra összes finomsága, rejtett belső utalása megszólalt. A zárószám méltó koronája volt ennek a péntekinél összemérhetetlenül jobban sikerült estének. Raveltől a Daphnis és Chloé, 2. szvit valószínűtlenül tökéletes előadásban szólalt meg, a szikrázó nap alatt felragyogott a forrás vizének kékje, átélhettük, ahogy a pásztorok gyülekeznek és egyre jobban megmámorosodnak; ebben az aranykori idillben minden plasztikussá, foghatóvá, szagolhatóvá vált, és a balettet betetőző fékeveszett, orgiasztikus össztánc hallatán még maga Dionüszosz is elégedetten rázta volna isteni botját.
Szín, pompa
Egyéb
Lorin Maazel biztos kezű dirigens, elegáns, abszolút profi. Majdnem mindent kívülről vezényel, majdnem mindent beint, együtt él a zenekarral, szinte mindent ellenőriz, de mégsem kontrollmániás, nem telepszik rá a muzsikusaira - ha érzi, hogy gördül a szekér, hagyja, hadd gördüljön még fényesebben. Olykor mégis van benne valami egy katonakarmester szögletességéből; tempói sokszor feszesek, mondhatni, túlságosan is azok, és ez Beethoven 3. Leonóra nyitányában némi csinnadrattához vezetett - a felvilágosodás győzelmét bejelentő trombitaszignál után nem éreztük a mű nagy üzenetét, hogy ugyanis a szükségszerűség birodalmából átléphetünk a szabadság birodalmába. Inkább csak annyit történt, hogy kitört a karnevál.
Brahms a-moll, hegedűre és csellóra írt Kettősversenyét a zenekar koncertmestere, Glenn Dicterow és gordonka-szólamvezetője, Carter Brey játszotta. A cselló első belépésekor nagyjából eldőlt a dolog, Brey meglehetősen ízléstelenül fogott zenei tetteihez: tónusa se nem telt, se nem szép, folytonos glisszandókkal csúszik a hangokra, túlzott vibrátója kissé mézes-mázos - mindez szerfölött szónokias interpretációhoz vezetett. A hegedűs Dicterow-t finomabb fából faragták, de őt meg olykor alig lehetett hallani, kis hangon, korántsem teljes manuális biztonsággal játszik, a felső regiszterben nem teljesen tisztán intonálva. Mindamellett a kamarazenés finomságú összjáték megvolt kettőjük között, és mivel vagy tíz éve muzsikálnak együtt, az ellenkezője lett volna meglepő. Ám egyikük sem erős egyéniség, nem valódi szólista, így Brahms műve a szó teljes értelmében nem is hangzott el.
A szünet után a Bartók Concertótól vártuk a megváltást - mindhiába. Technikailag meghökkentően majdnem tökéletes, de zenei felfogásában eléggé kibicsaklott produkciót hallhattunk. Maazel amolyan kis életképek sorozatának mutatta be a darabot, az apró metszetekből rakott össze egy megaszínes, szuper-szélesvásznú mozidarabot, melytől olykor nem állt messze a rajzfilmes ihletés sem, különösen a 4. tételben. "Túl vajas a vaj", mondhatta volna erre a játékmódra Witold Gombrowicz. Ugyanakkor igaztalan lenne, ha nem említenénk meg a felejthetetlen momentumokat, így az első tétel indulását, a másodikban a fafúvósok csodálatos hancúrozását, vagy ugyanitt a nemes rézfúvós korált, vagy a zárótétel kódájának fantasztikus fokozását. És igaztalanok lennénk akkor is, ha nem tekintenénk részben érvényesnek a New-York-iak túlzottan áramvonalas olvasatát, elvégre Bartók e művét mégiscsak Amerikában komponálta egy amerikai zenekar részére.
A második, a szombati este is a színek és a farsang jegyében telt; Antonin Dvorák Karnevál című nyitányának remek tempójú, sodró előadása nagyszerű bevezetőnek bizonyult barátja, Johannes Brahms Hegedűversenyéhez. A roppant fiatal és csinos, müncheni Julia Fischer személyében végre egy igazi szólista lépett pódiumra. Nagyon erős személyiségnek tűnik, fejét hihetetlen büszkeséggel veti fel, minden porcikájával együtt él a zenével; szenvedélyes muzsikus, akinek alabástrom testét erős érzelmek lakják és dúlják. A zenekari ritornell utáni első belépését, ezt a rendkívül nehéz kettősfogásos fanfárt szinte vadul játszotta, olyasvalakiként, aki a következőkben mindennel leszámol. Nagyon tudatos játékos, így képes volt a legnehezebbet is megoldani: egységbe foglalni a majdnem húszperces első tétel más előadásokban néha nehezen követhető eseményeit, mintegy regénnyé kerekítve a novellisztikus cselekményt. A második tételben megcsodálhattuk legátóját, bár itt talán kissé túlzottan is szépen hegedült; nem giccsesen, de szentimentálisan. A harmadik tétel nagy - erősen férfias - mulatására talán elfáradt, de személyiségének rendkívüli kisugárzása most is töretlen volt. Ráadásként Bach d-moll Partítájából a Sarabande-ot adta, mély költészettel, pókhálófinom piánókkal. A zenekar és Maazel megvalósította a lehetetlent: úgy kísérték Fischert, hogy szinte észre sem lehetett venni.