A jövő társadalmában a könyvekben rejlő ismeretanyag rejti a legnagyobb veszedelmet az uralkodó rend számára. A hatalom ezért létrehozta a Tűzőrség intézményét, hogy könyörtelenül lecsaphasson a könyveket birtokló kisebbségre és megsemmisítse a szabad gondolkodás jelképeit: a könyveket. Guy Montag, az előléptetés előtt álló, tehetséges fiatalember megbecsült tagja a Tűzőrségnek, aki nap mint nap részt vesz a rituális könyvégetéseken. Egy nap azonban találkozik egy fiatal tanárnővel, Clarisse-szal, aki gondolkodásával, életfelfogásával teljesen megbabonázza a férfit. A rendszeres találkozások átformálják Montag világképét és egyre kevésbé hiszi azt, hogy a könyvek antiszociálissá és kezelhetetlenné teszik az embereket. Montagnak a végső lökést a rendszerhez hű felesége, Linda árulása adja, aki feljelenti őt a hatóságoknál. A menekülő férfi csatlakozik az ellenálláshoz, a "könyvemberekhez", hogy együttes erővel rántsák le a társadalom szeméről az évtizedek során rárakódott hályogot.
Anger Zsolt rendező, Jászai Mari-díjas színész a tavalyi évadban Lars von Trier dogmafilmjét, a Dogville-t rendezte a Bárka Színházban. Most hasonló, új vállalkozásba fog. Ray Bradbury, a science fiction irodalom egyik óriásának kisregényét állítja színpadra a Bárka társulatával, főbb szerepekben Blaskó Péterrel, Dévai Balázzsal, Kardos Róberttel, Kálid Artúrral, Pásztor Tiborral, Réti Adriennel és Szorcsik Krisztával. A Fahrenheit 451-ből 1966-ban Francois Truffaut készített játékfilmet, Anger Zsolt azonban elsősorban a regény üzenetét szeretné újrafogalmazni és a nézőknek átadni.
Anger Zsolt a Bibliából keresett mottót a munka kezdetén:
?Lássátok, tanítottalak titeket rendelésekre és végzésekre, amint megparancsolta nékem az Úr, az én Istenem, hogy azok szerint cselekedjetek azon a földön, amelybe bementek, hogy bírjátok azt.
Megtartsátok azért és megcselekedjétek! Mert ez lesz a ti bölcsességtek és értelmetek a népek előtt, akik meghallják majd mind e rendeléseket, és ezt mondják: Bizony bölcs és értelmes nép ez a nagy nemzet!?
MÓZES V. 4:5, 4:6 (Károli Gáspár)