(MTI) - A felkelő nap országának színjátszásáról többnyire a hagyományos műfajok, a kabuki és a nó révén szerez tudomást az európai közönség. A kortárs darabok a magyar színpadokra sem jutnak el gyakran, a 2009-es japán-magyar jubileumi év azonban alkalmat teremt a Karaokeman budapesti bemutatójára is. Az előadást a japán Tom Project iroda segítségével mutatják be a fővárosban.
A Mizutani Rjúdzsi által rendezett és Kazama Morio által előadott darab egy tipikus "szalariman", azaz fix bérért dolgozó, szinte csak a munkájának és kötelességeinek élő japán hivatalnok-üzletember történetét meséli el. A főhős pedánsan megfelel az élet által ráosztott szerepeknek: munkatárs, apa, férj, fiú és néha férfi is, amikor szeretőjével találkozik. Számára azonban a helyi karaoke bár az egyetlen helyszín, ahol önmaga lehet, ez az a szórakozás, amely egyedüli kiutat biztosít neki a mindennapok nehezen elviselhető szürkeségéből. Munkatársai jól ismerik szenvedélyét, ezért egy napon egyik kollégája vőfélynek kéri fel esküvőjére. A "Karaokeman" nem mondhat nemet, a lakodalmon azonban az események váratlan fordulatot vesznek...
Kazama Morio 2000-ben mutatta be Japánban a monodráma-trilógiájának részét képező darabot, azóta az egyszemélyes előadást több mint 100 alkalommal játszotta el, hazáján kívül Spanyolországban, Kínában, Oroszországban, Koreában, valamint az Egyesült Államokban. A 2005-ös koreai előadás után a vendéglátók a mű megfilmesítésére, illetve színpadi feldolgozására is engedélyt kértek.