Hetek óta nagy várakozás előzte meg dalszínházunk idei első premierjét. Az opera vonzereje Macbeth és Lady Macbeth kapcsolata: az a romlás, melyet a hataloméhség visz végbe lelkük mélyén. Maga Lady Macbeth megformálója, Lukács Gyöngyi is azt nyilatkozta, hogy a karrieréhség teszi sajnos nagyon is aktuálissá Verdi remekművének bemutatását. Brockhaus rendezése is ennek a tragikus, több rétegű shakespeare-i gondolatnak a boncolgatásán, minél több emberi gyarlóság felmutatásán alapszik. |
Svoboda díszlete most is meghatározza a produkció hangulatát: a látomásokkal teli világot hol hatalmas szörnyeteg bőrére emlékeztető díszletelemek, fények és vetített képek jelenítik meg, hol a tükörbe verődő éles reflektor fényének hatása sokkolja a közönséget. (Most az egyszer azok jártak jól, akik nem a földszintről, hanem az emeleti páholyokból szemlélhették az előadást.) |
A Lady Macbeth az operairodalom egyik legnehezebb szopránszerepe: óriási hangterjedelmet igényel, nem elég az énektudás, a speciális drámai szoprán hang, hanem színészi adottságok is szükségesek. |
Yashuo Horiuchi, a zömök japán énekes hol tétova, hol félénk Macbeth-ként kevéssé volt meggyőző, bár kétségkívül voltak szép drámai pillanatai, például a tükörjelenetben, amikor a rémképeivel hadakozik. |
Bár az előadás a Római Operaház produkciójába készült, a második, harmadik szereposztást kizárólag magyar művészek éneklik, mégis mindössze hétszer kerül színre. Elgondolkodtató, milyen megfontolásból. |