Ahogy arról már korábban beszámoltunk, március 19-én, a Budapesti Tavaszi Fesztivál nyitóakkordjaként mutatja be a Budapesti Operettszínház Sylvester Lévay és Michael Kunze legújabb darabját, a Daphne du Maurier tollából származó Rebecca - A Manderley-ház asszonya című regény alapján készült musicalt. A zenés krimiként, már-már pszichothrillerként is aposztrofálható mű kapcsán eddig csak dalrészletekkel és lelkes alkotókkal találkozhattunk, most azonban - rohamosan közeledve a premier időpontjához - a társulat tagjai bepillantást engedtek a sajtónak a készülő előadás néhány jelenetébe.
A szerdán délután már díszletben és jelmezben prezentált részletek is bizonyítják, milyen feszültségekkel teli darabnak nézünk elébe: az eltört családi ereklye által felkavart, illetve a díszlet minden zegzugából előbukkanó emlékek sötét felhőkként borulnak a megözvegyült Maxim de Winter (a kettős szereposztásban Bereczki Zoltán és Szabó P. Szilveszter) és a főszereplő "Én" (Szinetár Dóra és Vágó Zsuzsi) bimbózó szerelme fölé. Az alkotók nem győzik hangsúlyozni, hogy Rebecca nem a de Winter által a Manderley-birtokra hozott fiatal lány, hanem az a tulajdonképpeni főszereplő, aki egyetlen egyszer sem jelenik meg a színen hús-vér valójában. Ő Maxim meghalt feleségének szelleme, aki mint baljós árny ül rá a hatalmas házra - ugyanez mondható el a sátánian félelmetes Mrs. Danversről, aki Rebecca emlékének legfőbb őrzőjeként mindent megtesz, hogy megnehezítse a szerelmesek boldogulását.
A rettegett házvezetőnő szerepében Janza Katát, Polyák Lillát és Nádasi Veronikát láthatjuk, ezen a délutánon azonban csak két Mrs. Danvers alakításából kaphattunk egy kis ízelítőt. Janza Kata ugyanis otthon betegeskedik, és mivel - mint kiderült - a szereplők közti viszony nagyon pozitív, a "Mrs. Danversek" úgy döntöttek, Janza Kata nélkül nem éneklik el a Rebecca-dalt (amely a darab egyik legerősebb és időről időre visszatérő dallama). Bár csak nemrég volt az első jelmezes és zenekari próba, a bemutatott ízelítő érdekes kísérletet vetít előre. Horesnyi Balázs díszlete nincs nagyon túlbonyolítva, a forgószínpadnak köszönhetően remekül használja a teret, rejti el és fedi fel a sötét titkokat. Velich Rita jelmezei helyenként a Vámpírok bálját juttatják eszünkbe - hiszen az egyik bemutatott jelenet épp egy álarcosbálon játszódik -, de nem nélkülözik a fényűzést sem: jó példa erre Mrs. Van Hopper (Szulák Andrea és Náray Erika) csillogó kék-fehér nagyestélyije.
A főpróbahét igyekezete jól érezhető a szereplőkön, a rendezőt, Béres Attilát pedig már-már a végkimerülés környékezi, hiszen bevallása szerint az elmúlt három napban összesen hat órát aludt. Humorosan megjegyezte: már nem tudná elmondani, hogy miről szól a darab. Még szerencse, hogy ennek március 19-től mindenki maga járhat utána az Operettszínház színpadán.