1951-ben szinte előképzettség nélkül kerül az Operaházhoz hangjának szépsége és tehetsége miatt. Mimiként robban be a köztudatba, majd eljátssza az "évszázad Manonját". A hatvanas évek a fénykora: Salome, Norina, Melisande és a felejthetetlen nadrágszerepek: Cherubin, Oszkár, valamint a kortárs magyar operák, Szokolay Sándor és Petrovics Emil műveinek női főszerepei: a Vérnász, a Sámson, Az ember tragédiája. Ezeket azonban csak felsorolásszerűen kapjuk a könyvben, kivéve a Manon Lescaut-t, amit több mint százszor énekelt és amellyel külföldi karriert is befutott. Hiányoljuk viszont a kollégák, pályatársak megszólalását (a fotókon a nevük sem szerepel!), akik még ma is élnek és emlékezhetnének rá. Igaz, ennek a könyvnek más a műfaja, nem riportkötet, hanem szubjektív esszé. És annak tökéletesen megfelel. Méltó emléket állít a tragikusan korán elhunyt és méltatlanul elfelejtett nagy operaénekesnőnknek, Házy Erzsébetnek halála huszadik évfordulója alkalmából. |