(MTI) A fiatal rendező nagy Mrozek rajongó, szereti az író világát. ? Van egy olyasfajta abszurd a műveiben, ami manapság már mást jelent, mint a rendszerváltás előtti korban. Nem beszélhetünk ugyanúgy és ugyanarról, mint annak idején ? mondta Halasi Dániel. Bábrendezőként nagyon szeretett volna Mrozek darabjával nem bábosként foglalkozni, de a darabban a minimális bábos gesztust a három szereplő maszkos játéka adja ? magyarázta.
A három szereplő: S, B és N igazából egy ember, akik a szuper ént, az ösztön ént és a felettes ént testesítik meg. A darab belső vizsgálatról, belső harcokról szól. ? Sok ember harcol magával akár minden egyes pillanatban, megfelelésből, vagy azért, mert az ösztöne mást diktál. Valamelyik énünket mindig legyőzzük, valamelyik felülemelkedik, valamelyik pedig veszít ? mondta.
Az elképzelése az volt, hogy a színpad hátterében álló Dj köré épüljön a történet, mintha az események az ő képzeletében játszódnának le. A történetben a három "én" saját magával viaskodik, jó-e amerre megy, jó-e az az élet, amelyet él. Szollár Tibor a szuper ént, Kovács Lehel a felettes ént, Molnár Gusztáv az ösztön ént testesíti meg. ? De nem akartam ezt a koncepciót különösebben szájba rágni ? tette hozzá.
Halasi Dániel arról is beszélt, hogy a lemezlovas ? aki tulajdonképpen folyamatos jelenlétével a darab egyik szereplője ? egy olyan helyre érkezik meg, ahol senki sincs. Saját szórakoztatására kezd el zenét keverni, sok esetben az ő zenéi indukálják a változásokat a színpadon. A videókon pedig rengeteg vágy fogalmazódik meg egy valóságban megterített menyegzői asztalról, egy nagybőgőről vagy a nőkről. A Mulatság rendezőjének tanárai: Csizmadia Tibor és Meczner János.
A szerdai bemutatót követően a darabot május 3-án és május 12-én is láthatja a közönség az Ódry Padláson.