A Ne menj a romok közé és a Részemről mondjunk mancsot Popper Péter élete alkonyán megírt két remekműve, hatalmas közönségsikert aratott mindkettő. A szerző maga is színházrajongó volt, a 80-as években írt is színdarabokat. Műveinek színpadi adaptációját most először rögzíti hangoskönyv a Turay Ida Színház Spirit Kamaraszínházának előadásában.
A karnevál vége cím mottóként egy, a játékban, így a hangoskönyvben is elhangzó műrészletből való. Villámgyorsan haladunk mind állat-, mind embertartásban, pontosabban emberségünk megtartásában végzetünk felé ?tartja műveiben Popper Péter. A karnevál maga az Élet, a Létezés, és ez az anyag a ?karnevál? embereiről és állatairól szól. ?A teremtés e két furcsa alakjáról, összetalálkozásukról és együttélésükről, amiben sok a mosoly, a hűség, a segíteni akarás, és sok a kín, a vér, a kegyetlenség, mint mindenben, amihez az ember hozzányúl.?
E gondolatok mentén haladt Perjés János, a Turay Ida Színház Spirit Kamaraszínházának vezetője, amikor a Részemről mondjunk mancsot és a Ne menj a romok közé című művek részleteit két szereplőre írta át. ?Ez a színpadi változat, így a belőle készült hangoskönyv sem hasonlít az eddig megjelent Popper-kiadványokhoz? ? mondja Perjés János, aki maga játssza az egyik szerepet is. ?A történetek szituációkba helyezve elevenednek meg, Malek Andreával több karakter bőrébe bújunk. Óriási játék az egész, ami a hangoskönyv formájában reményeink szerint az egész családnak szól.?