Az első tíz perc meglehetős unalmas és közhelyes dialógusa után olyasféle következik, ami nem engedi, hogy egy percre is igazán ellazuljak. Látott már valaki szétmarcangolt, majd hányaveti módon összevarrt több éves holttestekkel kitapétázott pincetemplomot? És kócosan hamuszürke hajú, mélyzöld tekintetű szárnyas szörnyeteget, mely különös kedvét leli abban, hogy frissen levágott fejekből nyelveket szippantson ki? Nos, ha nem és mindenképp erre vágyik, úgy lehetőség szerint nézze meg az Aki bújt, aki nemet. |
A helyzet ugyanis az, hogy a szorongató félelem folyamatos. Már ha valaki elég naiv lelkű és még nem szokott hozzá szétaszott belű félhalott testek látványához. Persze az is meglehet, hogy ez az egész tényleg vicces. Hogy megmosolyogtató az elpusztíthatatlan gyilkos, akit azért nem lehet elütni tizenötödszörre sem, mert már túl sok szívet fogyasztott el az évek során. Ami azért kicsit mókás magyarázatnak tűnik. Az egészen biztos azonban, hogy a horrorfilmek minden kötelező eleme megtalálható az alkotásban megspékelve egy olyasféle groteszk módon tényleg humoros végkifejlettel, amire azért nem számítottam. |
Victor Salva rendezőnek talán egy egyéb értelmezésekben is emlegethető alkotása volt már. A hófehér bőrű fiúról szóló Arc című film, mely nem csupán az elsőrendű érzékekre hatott. A többi viszont keményen horrorszagú volt, mint e munkája is. És mint ahogyan első mozijában, most is feltűnt az executive producerek listáján Francis Ford Coppola, aki korábban már egy fesztiválon zsűritagként is első helyezést adott Salva egy korai horrorjának. A támogatás tehát adott és nem is akárhonnan. Összességében már csak az a sajnálatos, hogy a kedvesen fülbemászó Jeepers Creepers című hetvenes éveket idéző címadó dalról most már többször jut majd eszembe a zöldszemű szörnyeteg, mint mondjuk egy táncparketten való kellemes ringatózás. De legyen ez a legkisebb bajom. |