(MTI) - A Love Never Dies címet viselő folytatás tíz évvel Az Operaház fantomja után veszi fel a történet fonalát. Párizs lenyűgöző és rejtélyes operaháza helyett azonban most a New York-i Coney Island híres vidámparkjába repíti a nézőket, ahol a Fantom saját operaházat épített magának.
A londoni Adelphi színházban kedd este tartott világpremierről távozó ítészek egyik legnagyobb problémája maga a történet volt, amely sokak szerint valószínűtlen és nehezen követhető. "Aki nem ismeri az első Fantomot, az nagyon össze fog zavarodni, de aki ismeri, az is nagyon belegabalyodik majd a történetbe" - írta a The New York Times kritikusa, Ben Brantley.
A The Daily Mail ítésze, Quentin Letts szerint a darab korántsem nevezhető telitalálatnak, ám "amennyiben elhibázottnak tartjuk, akkor arra nemes hibaként kell tekintenünk, ugyanis Webber egyre operaszerűbb zenéje egy magasabb szintre igyekszik felemelni bennünket". A The Times kritikusa, Benedict Nightingale szerint a darab nem kerülheti el az összehasonlítást Az Operaház fantomjával, amelyet immár 24 éve játszanak a londoni Her Majesty's színházban. "Hol van a fenyegetettség, a rémület, a lélektani sötétség? Ha valaki ezekre vágyik, akkor inkább a Her Majesty's-be menjen és ne az Adelphibe" - javasolja.
Másokat ugyanakkor elbűvölt az új darab. A The Daily Telegraph kritikusa, Charles Spencer szerint például Az Operaház fantomja óta ez Webber legjobb munkája, amelynek "gyönyörűen vissza-visszatérő melódiái és a romantika utáni sóvárgása végigborzolta a hátam". A kritikusok értékelése előtt egyébként már az interneten is megindult az új darab elleni hadjárat, amelyet néhány elkötelezett Fantom-rajongó kezdeményezett.
Webbert azonban nem nagyon foglalkoztatják az ilyen kommentárok, bár azt elismerte, hogy "az internet korában sokkal nehezebb felfuttatni egy új musicalt, mint korábban" - mondta a zeneszerző, aki szerint ha a Macskák, a Nyomorultak, vagy az Operaház fantomja idején is lettek volna internetes fórumok, akkor sokan el sem mentek volna az előadásokra.
1986-os bemutatója óta egyébként világszerte mintegy százmillióan látták, és több mint ötmilliárd dolláros összbevételt hozott Az Operaház fantomja. A művet 15 nyelvre fordították le, a zenéjét tartalmazó lemezből pedig 40 millió példányt adtak el.