A jel-mez a legfelső bőrréteg, test-maszk, amely állandó átalakulásra képes. Szűcs Edit valamennyi jelmeze szinte varrás és szabásvonal nélkül borítja, fedi el a testet, ezzel is még hangsúlyosabbá téve az anyag, a matéria uralkodó szerepét, amely mintegy teremtő elem maga köré szervezi a formát, az alakot, a testet, a mozgást, a koreográfiát és a színrevitel középpontjában áll.
Szűcs Edit jelmeztervező, iparművész munkáival nem csak a legnevesebb vidéki és fővárosi kőszínházak repertoárján szereplő előadásokban találkozhatunk, hanem a szabadabb, kísérletezőbb, alternatív és mozgásszínházak világába alámerülve is.
Első önálló egészestés látványszínházként kategorizált előadását a MU Színházban mutatta be Testszövet címmel, legutóbb pedig a Trafóban aratott nagy sikert a Bőrhártyával.
Olyan színpadi produkciók szerveződnek Szűcs öltözetei köré, melyekben a jelmezek, kosztümök befolyásolta színpadi térben működődő élő testek keltette képzetek, a megelevenedő képek és hangulatok, jelen esetben (ismét) Gergye Krisztián átgondoltan groteszk koreográfiájával és Árvai György sötéten izgalmas látványvilágával megspékelve teremtenek különös-különleges világot.
Szűcs Edit 2010 márciusában legutóbbi előadásával, a Trafóban bemutatott Bőr-hártya című produkcióval elnyerte az Év jelmeztervezője díjat, 2010 szeptemberében pedig jelmeztervezői munkájáért megkapta a Vágó Nelly emlékérmet.