Schilling Árpád és csapata Városi nyulakat röptet

Színpad

A Krétakörhöz mindig is közel állt a cirkusz műfaja. 2001-ben W-Munkáscirkusz címmel hozott létre nagysikerű előadást, amely ketrecek közé zárva, mintegy vadállatként ábrázolta Büchner Woyczekjének szereplőit, akiket a színészek artistamutatványokra emlékeztető formákon keresztül jelenítettek meg. Egy évvel később a Fővárosi Nagycirkusz porondján mutatták be és tartották műsoron a HazámHazám című produkciót, amely a rendszerváltást követő időszak politikai-társadalmi történéseit dolgozta fel egyfajta bohócjáték formájában. A Művészetek Völgyében több nyáron át vertek sátrat, s játszottak benne színházat, cirkuszt vegyesen. Emellett folyamatosan figyelemmel kísérték az újcirkusz irányzatát, s így nagy örömükre szolgált, amikor az annak európai képzési fellegvárának számító intézmény, a Francia Cirkuszakadémia (CNAC), tavaly a Krétakör művészeti vezetőjét, Schilling Árpádot kérte fel, hogy végzős évfolyamának diploma-előadását elkészítse.
 

schillingarpad_portre_bytsd-2.jpg
Schilling Árpád

Az URBANRABBITs című előadás a Krétakörrel közös produkcióban jött létre tavaly decemberben az iskola székhelyén, a franciaországi Chalons-en-Champagne-ban, majd indult 2010-ben európai turnéra. Málta, Olaszország és Románia után itthon először Budapesten, a Fővárosi Nagycirkuszban látható, július közepén pedig Pécs - Európa Kulturális Fővárosa is vendégül látja.

 
A magyar rendező és a 16 fiatal három hónapos műhelymunka eredményeként személyes történetekből, vándorlások és kalandok, szerelmek és csalódások, vágyak és rémálmok mozaikjaiból építkezve teremtett hazai porondon ritkán látható, egyszerre költői és mulatságos világot.
 
A címszereplő városi nyulak kapcsán senki se számítson állatszámokra; az előadás azt az itthon is népszerű ? elsősorban a Trafó által forgalmazott ? műfajt képviseli, melyben összefér közvetlenség és lélegzetelállító bravúr, az egyéni mutatványok egy közös elbeszélésbe ágyazódnak bele, cirkusz és színház észrevétlen egyesül.