Sikeres a last minute színházjegy-honlap

Színpad

 

(MTI) ? A színházi nézőtéren a legdrágább szék az üres szék, ebből az alapigazságból kiindulva vágtunk bele barátommal a vállalkozásba ? idézte fel a szociológus végzettségű Limbacher Tivadar. ? Elméletileg mi magunk is szeretjük a színházat, de korosztályunk, az élménytársadalom sok más fiataljával együtt a spontán esti program hívei vagyunk. A pergősebb, a pillanatnyi hangulatnak szabadabban utat engedő ritmushoz képest nehézkesebb a hagyományos módon hetekkel előre betervezett színházi este, némiképp kötelességszerűvé is teheti, ami pedig eleve tompítja a várakozás izgalmát. A színház helyett ezért gyakran inkább más felé vettük az irányt ? tette hozzá.
   
E vélekedés aligha egyedi, hiszen a maesteszínház.hu oldalon eddig a fél áron eladott több mint 7000 jegyet döntően a 20 és 35 év közötti fiatalok vásárolták meg. A csábítás trükkje bevált. A visszajelzések igazolják, hogy az olcsóbb ár mellett sok, a last minute színházjegy melletti döntést az előadásoknak a honlapon olvasható rövid ismertetője is megkönnyített. Szép számmal akadnak olyanok is, akik az esti mozi helyett már rendszeresen inkább a magyar színészek élő játékára kíváncsiak, szívesebben adják át magukat a színház varázsának. Az eladási statisztikából az is szembe ötlik, hogy a jegyek döntő többségét nők rendelik meg. Vagyis ebből is lemérhető, hogy ők eleve fogékonyabbak erre a műfajra, a színpad hangulatára, az "onnan beszívható magvas gondolatokra, az érzelmek művészi igénnyel előadott rezdüléseire".
 

Szabadkai Attilától, a honlap másik, közgazdász alapítója szerint a gazdasági válság, a DVD elterjedése, a televízió és több más tényező hatása igencsak aláásta a színházba járási kedvet. Sok színház az előadás színvonalától függetlenül foghíjas nézőtér előtt zajlik. Az üresen tátongó széksorok pedig nemcsak gazdasági veszteséget jelentenek, de megfoszthatják a nézőket és a színészeket a siker katartikus élményétől.
 
A működtetők szerint az új jegyvásárlási szolgáltatás e negatívumot mérsékli, egy-egy előadás az utolsó órákban eladott 10?15 jegy megvásárlójának köszönhetően a szó szoros értelmében élettel telítettebb lehet. Ezt a jótékony hatást a színházak is felismerték, mert az indulásnál még csupán hét intézmény látott benne fantáziát, ma már többségük ? közöttük a Vígszínház, a Madách, a Katona József ? partner az utolsó napi internetes jegyeladáshoz. A hirtelen "felindulásból" jegyet vásárlók többnyire a könnyedebb, vidámabb darabokra kíváncsiak, de a romantikus hangulatú darabok is kelendőek.
 
Az előzetes felmérések alapján az előadások iránt az adott napon az érdeklődés tucatnyi tényező függvénye, a színvonalon kívül például az időjárás, a több napos, hosszúra nyúló ünnepek is befolyásolják. Több a színházlátogató a téli hónapokban, kevesebb például májusban.