2003 decemberében kezdett el dolgozni a Közép-Európa Táncszínház táncosaival. E különleges, Magyarországon egyedülálló muhelymunka egyik alapvető módszere, hogy a koreográfus nem betanít, hanem a táncosokkal közösen "rátalál" a mozdulatokra, "felfedezi" a test állapotából születő mozgássorokat, vagy éppen statikus helyzeteket. Mindezt egy olyan közös szellemi-érzelmi útkeresés révén, amelynek során Tanaka Min az "útmutató" szerepét tölti be, nem behatárolva, hanem épp ellenkezőleg - megnyitva a táncos előtt tulajdon testének lehetőségeit. (Ennek a bemutatójára - Cédrus címmel - március végén kerül sor.)

A Bethlen téren tartott próbák során az 1920-as, 30-as éveket megidéző színház egyedi hangulata, a különleges térfelosztás egy önálló táncest bemutatására ihlette a koreográfust. Az ősbemutató helyhez és időhöz kötöttsége olyan ritka színházi eseményt jelent, melyben a előadó-koreográfus és a helyszín szerves, egymástól elválaszthatatlan egységet alkot, tehát egyszeri és megismételhetetlen.

Fotó: Peti Péter