?A főhős egy föld felett lebegő ember, aki mint egy angyal jelenik meg, és közben fantasztikus műveket ír. A nagy zsenikről azt gondoljuk, hogy fehér ingben, teljes harmóniában alkottak, miközben ez sohasem igaz: a szakmaiságon, a genetikai képességeken túl saját életükből merítettek ihletet műveikhez? ? fogalmazott a rendező a darab kapcsán.

Hargitai Iván szerint Lábodi Ádám Wolfgang Amadeus Mozart szerepében nem egy zsenit, hanem egy tehetséges embert visz színpadra, akit felőrölnek a konfliktusai a környezetével.

A darabban nagy szerepet kap egy videokamera, amelyről a rendező elárulta, Salieri videoüzenetet készít, ebbe ?préselik bele a történetet?. Salieri az öngyilkossága előtt beismerő vallomást rögzít a kamerával: egy bűntényről van szó, amit úgy él meg, hogy ?tönkretette és legyilkolta Mozartot.?

Érdekesség, hogy Peter Shaffer eredeti darabjával ellentétben férfiak helyett nők játsszák a kamarás, a főintendáns és a prefektus szerepét (Blaskó Borbála - von Strack, Závodszky Noémi - Orsini-Rosenborg, Váradi Eszter Sára - van Swieten). Hargitai Iván szerint erre azért van szükség, mert ma sokkal fontosabb szerepet töltenek be a nők a mindennapi életben, mint 200 évvel ezelőtt.

A főbb szerepeket Lábodi Ádám mellett Hirtling István (Salieri), Varga Gabriella (Constanze) és Egyed Attila (II. József) játssza. A darabban részt vesz a Vörösmarty Színház tánctagozata, valamint a Nemes Nagy Ágnes Színészképzés hallgatói.

A jelmezeket Kárpáti Enikő tervezte, a dramaturg Perczel Enikő volt. Zenéjét Dobri Dániel szerezte, míg a mozgásokért Blaskó Borbála felelt.

 

MTI