Fotó: A-Team/Nyári Attila |
A Jókai Színház Mennyei Társulatába azon színművészek és színházi szakemberek kerülhetnek be, akik munkásságukkal, hosszú éveket felölelő szakmai múltjukkal meghatározóan kötődtek a teátrumhoz, annak művészi munkáját formálták, alakították, és akik személyiségükkel és tudásukkal példaként szolgálhatnak újabb színházi generációknak, illetve a helyi tiszteleten túl országos szakmai elismerést is kiváltottak. A tagokat a nézők javasolják, a színház vezetősége pedig évenként két alkalommal dönt arról, kivel bővíti ki ezt a társulatot. A Mennyei Társulat képeinek állandó helye a Jókai Színház előcsarnokában lesz.
Az ünnepségen jelen volt Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója, a Magyar Teátrumi Társaság elnöke; Fekete Péter, a Békéscsabai Jókai Színház igazgatója, a Vidéki Színházak Igazgatói Egyesületének elnöke, Felkai Eszter Jászai-díjas színművész, Oszter Sándor Kossuth-díjas színművész, Kadelka László a Nemezeti Színház egykori főügyelője, Borovics Tamás Kaszás Attila-díjas színművész, Marton Róbert színművész, Szabó Norbert, a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatója.
A Csörte című két felvonásos darabban sorsok, céltalan életutak oldódnak fel a pompa világában, hogy azután végleg megsemmisüljenek. A szabadkai kortárs szerzőnő, Brestyánszki Boros Rozália drámája 2010-ben született meg a Magyar Drámaíró Versenyen, s ezt bővítette, dolgozta át az író egy két felvonásos előadássá. Egy olyan produkcióvá, amely művészdarabként hatalmas közönségsikert tudhat magáénak, amely amellett, hogy felsorakoztatja az ismert és közkedvelt slágereket, komoly problémákat boncolgat. A központi szál, hogy hogyan működik az emberek között egy helyi tehetségkutató verseny illetve a technikai fejlődés új vívmányai egy zárványban, egy eldugott kis faluban. Egy olyan világban, ahol megállt az idő. Generációk, egymástól eltávolodott világok találkoznak össze egy-egy pillanatra, és mennek el könyörtelenül, tehetetlenül egymás mellett. A speciális technikai elemek, a látvány egyedi atmoszférát teremt egészen a légypapíros kocsmától a tehetségkutató show fényes, csillogó gazdagságáig. Az előadás egyben kísérlet a néző bevonására a játékba. Bizonyos pontokon szerephez jut maga a közönség, dönt, pontoz vagy akár énekel is. Bekapcsolódik a showba, hogy utána kegyetlenül szembesüljön önmagával és a történet tragédiáival.
Tóth Júlia Éva