Réti Anna - és az általa vendégként felkért Hód Adrienn - október 16-án és 17-én a MU Színházban a Dupla játszma című esttel várja a fesztivál látogatóit. A Kártyavár Réti Anna egy korábbi darabjának újragondolt verziója, míg A következő lépésben Hód Adrienn szerepel felkért rendezőként. Réti Anna a következőket mondja közös estjükről:
"Nem sokkal a Kártyavár áprilisi bemutatója után derült ki, hogy a Fringe Fesztiválon nyert díjjal bemutatkozási lehetőséget kapok az Őszi Fesztiválon. Akkoriban a Kártyavárral mindent kiadtam magamból, ami kikívánkozott, és úgy gondoltam, hogy a következő fél évben nem lenne érdemes új darabot alkotni, inkább ezt a legutóbbi munkámat tökéletesítem tovább. Ugyanis egy előadás soha nincsen készen, és ritkán adódik kellő idő és energia, hogy újragondoljuk. A Dupla játszma-est második felében, A következő lépés című előadásban Hód Adriennel dolgozom együtt, ez a lehetőség jó alkalom volt számunkra a régóta tervezgetett közös munkára."
Ladjánszki Márta a silent witnesses című bemutatóval készül az Őszi Fesztiválra, melyet október 17-én és 18-án láthat a közönség a Bakelit Multi Art Centerben. A háromszereplős darabban társa két, táncosszerepbe bújt zenész: Jávorka Ádám és Varga Zsolt.
"Volt már néhány munkabemutatója a darabnak, de akkor az alaptémára improvizáltunk, a koreográfia most, a budapesti bemutatóra kap kötött formát. Meghatározó az előadás térkialakítása - a nézők körben ülnek -, ezt eddig nem volt módunk megvalósítani, pedig ez a színházi forma azért fontos, mert a testünket a maga plaszticitásában szeretnénk megmutatni, és nem az "előnyösebb oldaláról". Én eddigi munkáimban is a testemmel foglalkoztam, de szólisztikus helyzetben tettem, most pedig hárman leszünk a színpadon: Jávorka Ádám és Varga Zsolt zenészek régi alkotótársaim és jó barátaim, mindig figyelmet szentelünk egymás mozdulatainak, mozzanatainak, hiszen bensőséges szakmai viszony köt össze minket. A meztelenség, mely ebben a darabban alapállapot, senkinek nem megy olyan egyszerűen, még egy táncosnak sem, de a zenészeim számára mégsem a ruha nélküliség jelentett problémát, hanem inkább a testi kontaktusba kerülés. Viszont Jávorka Ádám és Varga Zsolt már korábbi darabomban is szerepeltek táncosként, ahol rá kellett érezniük, hogy ilyenkor máshogy kell használniuk az energiájukat. Egy érintésekkel teli helyzetben az energia a táncosok között, a talajjal párhuzamosan áramlik, míg mikor zenészként vannak jelen a színpadon, egy más típusú, felfelé áramló energiát használnak. A magyar fordításnál - néma tanú - jobban szeretem a darab eredeti címét (silent witnesses), mivel ebben benne van az a fajta, apró részletekre is kiterjedő szemlélődés és figyelem, ami a mi hármunk viszonyát is jellemzi a darabban, és amit a közönségtől is remélünk." - vallja a koreográfus. Ladjánszki Márta emellett az EDIT Nemzetközi Táncfilm Fesztiválon október 15-én debütáló, Buka című rövidfilmnek is a főszereplője. melyben természetesen szintén szerepet kapnak kedvenc zenészei:
"A Buka egy éve készült, Lajti Balázs, régi, hűséges videósom kért meg, hogy segítsek a vizsgafilmjét létrehozni, legyek én a mozgó szereplő a filmjében. Elkezdtünk hármasban, Balázzsal és Csernák Boldizsár VJ-vel beszélgetni, és ebből született meg Buka figurája, egy olyan nőalaké, aki elhagyottan él egy padláson. A filmnek két változata létezik, egyrészt Lajti Balázs vizsgafilmje, melyet gyerekzsivaj fest alá, és egy másik, amit Csernák Boldizsár vágott meg, ez kicsit misztikusabb, rejtélyesebb, ennek a zenéjét Jávorka Ádám és Varga Zsolt komponálta." - derülnek ki a műhelytitkok a Bukáról.