Az est első részeként Az iszonyat balladáját mutatják be. Eck Imre 1960-ban készült, első koreográfiája különleges, emblematikus szerepet tölt be a Pécsi Balett történetében: ez az egyetlen olyan produkció, mely évtizedek óta repertoáron van, hiszen minden jubileum alkalmából felújították. Nem véletlenül, hiszen a balett témája kortalan, napjainkban pedig különösen aktuális. Vezérmotívuma a hit, hogy az embernek ki kell állnia eszméiért bármilyen körülmények között, akár a halál árán is.
Az est címadó koreográfiáját Zachár Loránd nemzetközileg elismert alkotó készítette. Lisztmániája egy különös világot tár elénk, melynek első helyszíne a képzelet világa, egy felhők közötti angyali lét, ahonnan az elismert művész, a körülrajongott zenei géniusz leszáll egy számára eddig ismeretlen térbe. Az alkotó Liszt Ference a mi mai világunkba csöppen, ahol egy celeb megelőzheti a saját helyén csodált, bálványozott zeneszerzőt. Merkantilista szemléletű, értékválságos századunkban komikusan botladozó főhősünket, művészetét az emberek nem értik, nem becsülik. A korában "szupersztár" Liszt értetlenül csetlik-botlik a számára ismeretlen, a néző számára rendkívül humoros helyzetekben. Végül, ? mint valódi életében többször is ? megtalálja párját, akivel talán képes tájékozódni a XXI. század médiacentrikus, zegzugos útvesztőiben.
A két egyfelvonásos találkozási pontja lehet az értékválság, az értékvesztés által kiváltott frusztráció és ugyanakkor az örök emberi és erkölcsi értékekbe vetett hit és a remény mindenek felett.