A művek többsége először látható Magyarországon, és kettő közülük egyenesen a Magyar Nemzeti Balett számára készült ősbemutató: Myriam Naisy Gustav Mahler Adagiettójára készült A szerelem és a lány című kettőse és Lukács András Philip Glass zenéje ihlette Örvény című munkája. Robert North A halál és a lányka című, már modern klasszikusnak számító remeke Franz Schubert vonósnégyesére pedig a budapesti társulat egykori sikerének felújítása.
A bemutató fényét emeli, hogy két nemzetközileg elismert, de hazánkban még felfedezésre váró művész adta hozzá egy-egy kettősét: Krzysztof Pastor (aki Carmen című balettjével egy előadás erejéig már jelen volt hazánkban, a Magyar Táncművészeti Főiskola 2002-es vizsgakoncertjén) a Kurt Weill zenére készült Még meddig? (Wie lange noch?) című részletet, a világszerte nagy népszerűségnek örvendő, és a feltörekvő nemzedék egyik legjelentősebb tehetségének tartott David Dawson pedig A napfény természete (On the Nature of Daylight) című poétikus kettőst Max Richter azonos című zeneművére.