Kifejezetten várom már a MU Terminál tánciskola bemutatóit. Egyrészt nincsen még egy hely széles e hazában, ahol ilyen plasztikusan láttatja magát, mint vonulnak végig a kortárs koreográfusok a felnövő, következő generáción, és mit hagynak maguk után, amire a test majd biztosan emlékezik. Másrészt szeretem az intim hangulatot, amikor a végén tombolnak a szülők, barátok, kollégák, és tudom, hogy nem feltétlenül az esztétikai minőségnek szól, de szeretettel, gondoskodással csattan a tenyér. No meg legalább irigykedhetek, hogy mennyivel jobb nekik itt a kortársban, mint élni a szorongós balettvizsgák tüllös emlékeivel. Persze voltak kivételes pillanatok, és most is csodálattal tölt el az, ahogyan abszolválják a koreográfusi álmokat az elhivatott tanulók. Például azt az elképzelést, hogy az alacsonyabb és kisebb fiúnak a kettőből minduntalan a szeretetreméltó vesztes szerepét kell alakítania.
Sebaj, ettől még nagy a siker, és előkészíti a work in progress mámort, ami Hámor József darabjában éri el a csúcsokat. Mi más lehetne ezen a színpadon kimeríthetetlenebb téma, mint a jó öreg próbafolyamat. Öltözői, sőt tánciskola folyosói életképpel indul az előadás, már amennyiben kezdődik és ezek nem éppen egy másik darab záró képei. Kedves tabló, ahogy a két koreográfus, mint mester vagy kolléga, a tanítványokkal cseveg. Két profi táncos a Gangaray társulatból a falnál ül, hogy kicsivel később kiemelkedhessen a szürke tömegből, és táncra perdülhessen. Megérkeznek a "kicsik", akik bemelegítenek, majd a koreográfus vigyázó tekintetétől kísérve rendezett mozgásba kezdenek. Egészen viharosan ropják, kerek és kemény mozdulatokkal, bizony sokkal jobb összhangban, lendületesebben, mint az imént. A mozdulatszínházat nem zavarja meg súlyos absztrakciós kényszer, örömmel bele lehet feledkezni, ámulni a természet szerencsés, tehetséges gyermekein. Aztán jönnek a profik, előtáncolnak egy kis ideig, a fiatalok szoros, bizonytalan nézői kórust alkotnak mögöttük, aztán megint csak a MU Terminál reménységei következnek, hiszen az ő estjük ez, és eltáncolják nekünk az urbánus tavaszt, mint a makrélák kara, egyre szűkülő térben, végül csak a fény konzervdobozaiba zárva.
Végül ünneplés persze. A "nagyok" is mindannyiszor kijönnek meghajolni külön, mint az Operában. Nekem valahogy jobban illett volna a munkabemutató dramaturgiába, ha a lábmelegítőikben, falnak dőlve, lazán várják ki a sikert. Persze a tapsból sohasem lehet elég.