A sátor programszervezői a kezdetektől - jó érzékkel, biztos kézzel, bevállalós módon - invitálnak e rendhagyó helyszínre hip-hoppal, breakkel, electric boogie-val dolgozó formációkat. E csapatok nem pusztán az itteni környezettel érdemben felvett hangerő-párbaj, vagy a négyzetkilométernyi buli-konkurrenciával szemben jól megőrizhető pozíciójuk miatt kívánatosak e helyszínen, de fellépéseik a műfajban teljességgel járatlan közönséget is jóval könnyebben meg tudják érinteni, mint valami hardcore-kortárs táncelőadás. Az Accrorap produkciója iránt például akkora volt az érdeklődés, hogy a tömeg el sem fért a szabadtéri színpad előtti, hatalmas domboldalon.
Hogy nem egyszerű virtuskodás, bravúros látványosság fog fogadni bennünket az Accrorap színpadán, azt már önmagában az az információ is jól érzékeltette, hogy a produkció a (rafináltan sokértelmű címet viselő) Corps Étrangers, vagyis Idegen testek egy 15. századi, németalföldi festő, Rogier van der Weyden Utolsó ítélet című oltárkép-együttese gigantikus reprodukciójának tövében játszódik majd.
Az Accrorap társulata olyan etnikai tarkaságot mutat, mint a párizsi Belleville-bulvár egy napfényes délutáni, piaci napon. Feketék, indiaiak, arabok, férfiak, nők, vékonyak és testesek, mint egy találomra kiválasztott tízfős csoport - amúgy civil ruhában. A játékban látványosan keveredik a - tudjuk, ősi elemekből, de a modern korban kikeveredett - utcatánc, káprázatos, lélegzetelállító bravúr-képeivel, a kifejezetten a
tradicionális részletekkel. Az indiai pár a bharata-natyam láb- és kézmunkáját sebes forgásokkal keveri, a két fekete lány tüzes törzsi táncokat idéz mozdulataiban. A koreográfia eleinte csak dekorációként használja a hatalmas festményt, különös ellenpontként, aztán az oltárkép elemei megmozdulnak, szétesnek, áttetszővé válnak. Attou a virtuóz játékba mind több asszociációs szálat sző. A nagyszerű, s ugyancsak nagyon eklektikus zenei anyag alátámasztja térbeli és időutazásunkat. Olykor szinte biblikus képeket látunk, az egyén és a közösség viszonyát boncolgató, miniatűr vázlatokat. S bár a koreográfia nagyjából a felénél átcsap ismétlések kissé elmetompító sorozatába, a játék szenvedélye, a táncosok pazar mozgása mégsem hagy igazán elbágyadni. A mindössze egy éve bemutatott Idegen testek nagyszerű anyagból készített, nagy ambíciójú munka: átgondolt, indulatos, személyes válaszkísérlet egy bonyolult etnopolitikai, történelmi kérdéskörre. Ebben az értelemben pedig az utcatánc megdicsőülése.