Az időutazó felesége nagyjából az Egy makulátlan elme örök ragyogása és a Ház a tónál misztikus romantikus filmek mellé tehető, ha valaki kedvelte az előbbieket, nyilván Robert Schwentke romantikus drámáját is szeretni fogja: a borostás, hallgatag időutazó össze-vissza cikázása az időben kifejezetten kellemes opció egy borongós őszi nap barátságossá tételére.
A film alapjául szolgáló, hasoncímű Audrey Niffenegger-regény persze klasszisokkal jobb a moziverziónál, elsősorban azért, mert bár a regényben is nyilvánvalóan egy sci-fi elemekkel megtűzdelt romantikus történetben vagyunk, de talán mégis az a történet kulcsa, hogy az időutazás elsősorban egy nagyon intenzív, megfejthetetlen tudatállapot, egy mentális zavar szeretetteljes metaforája.
A gyerekszereplők széles skálán mozognak, a kislány Grace-t alakító Brooklynn Proulx a maga besütött fürtöcskéivel, édes mosolyával olyan, mint egy igazi, hamisítatlan Shirley Temple-hasonmás: édes, csábító, ártatlan és minden porcikájában mesterkélt, ahogy üldögél a mezőn piros takaróján és les a meztelen lovagra, aki bármikor felbukkanhat a semmiből. Ha valaki valóban időutazó, hát ő az, hiszen egy, a század harmincas éveiben dívó, népszerű, gyerek Lolita-standardot hoz vissza. De ez nyilván nem a gyerekszínész hibája, hiszen a felnőtt Grace, az őzikeszemű, törékeny Rachel McAdams alakításában éppilyen cukrosra sikeredett. Grace a női szerepek legunalmasabbját tölti be hűségesen, odaadóan csak várja, hogy más időkbe elbarangolt szerelme rendre visszatérjen hozzá - olykor mosolyogva, máskor könnyes szemmel, esetenként duzzogva, de a lényeg, hogy teljesen passzívan.
A regényben erről nincs szó, Grace már kislánykorában nagyon vagány és önálló kis lény, felnőttként pedig izgalmas nő, igazán nem keveset kellett a karakteréből nyesegetni, hogy ilyen unalmas kis házitündérré redukálódjon. Rachel McAdams viszont szokva van az örökös jókislány-szerepekhez (Ünneprontók ünnepe, Szerelmünk lapjai), és hiába bájos, sajnos a legunalmasabb szépségek egyike. Van viszont két csoda a filmben, egy gyerekszínész-testvérpár, Hailey McCan és Tatum McCan, (a szerepüket nyitva hagynám, hogy maradjanak meglepetések), nos, miattuk már megérte elkészíteni ezt a mozit: ők azok, akik furcsamód visszalopják a regény eredetiségét, szellemességét, báját. Ez már csak azért is érdekes, mert egy filmen belül mintha két radikálisan eltérő gyerekszínész-iskola csapna össze: én az utóbbinak drukkolok.