A Titanic hajótörzse nem bírta a terhelést

Kultpol

Már régóta ismert az az elmélet, amely szerint a Titanic katasztrófáját a jéghegyen kívül építési hiba okozta. Az amerikai Tim Foecke és Hooper McCarthy szerint az óceánjáró a szegecsek gyenge volta miatt merült el. "Megvizsgáltunk 48, a Titanic roncsaiból felszínre hozott szegecset. Kiszámoltuk, hogy mintegy kilenc tonnás terhelésnek kellett volna ellenállniuk, de már négy tonnásnál elengedtek" - mondta Tim Foecke, az amerikai Szabvány- és Technológiai Intézet (US National Institute of Standards and Technology) kutatója.


Az amerikai tudósok elmondták, hogy a Harland and Wolff hajógyártó cég, amely a Titanic, illetve Olympic névre keresztelt két óceánjárót is építette, számtalan beszállítóval dolgozott. Ez utóbbiak pedig nem rendelkeztek a megfelelő eszközökkel, hogy lemérjék a szegecsek szilárdságát, ellenállását. A két kutató és Chris Topp brit kovács tíz éven keresztül vizsgálta a szegecseket, és arra jutott, hogy amikor a jéghegy végigsúrolta a hajó oldalát, csak ott szakította fel a lemezeket, ahol kovácsoltvas szegecseket vertek bele, az acélból készültek kitartottak.
"Ha mindenhová jó minőségű szegecseket raktak volna, kisebb lett volna a károsodás, a hajó kevesebb részét öntötte volna el a víz, és az óceánjáró lassabban süllyedt volna el. Mivel a Carpathia mindössze néhány órányi útra volt a Titanictól, lassabb süllyedés esetén az utasok nagy részét meg lehetett volna menteni" - mondta Tom Foecke.
A Titanic luxushajó első útján, 1912. április 15-én kevesebb, mint három óra alatt süllyedt el.
(Múlt-kor/MTI)