Több mint 2500 látogatót vonzott a 12. alkalommal megrendezett Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) szeptember 2–3. közötti fő eseménye a Millenáris Parkba.

Augusztus utolsó hetében a BCEFW csaknem 20 side eventje, valamint a hétvégi bemutatók és az elsőként megrendezett Fashion HUB felpezsdítették a divatéletet. Csaknem 40 márka, köztük 14 régiós tervező mutatta be legújabb darabjait.

Augusztus 28-tól szeptember 3-ig számos esemény kínált lehetőséget arra, hogy az érdeklődők bekapcsolódjanak a divat világába, kerekasztal-beszélgetések, workshopok, zenei programok, divatbemutatók és különleges vásárlási lehetőségek is elérhetőek voltak. A BCEFW kétnapos programsorozatán a Millenáris Parkban több mint 2500-an vettek részt, emellett több mint 20 ezren követték élőben a divatbemutatókat Facebookon.

A szervezők és a tervezők körében közös pont volt a fenntarthatóságra irányuló figyelem, amely a hulladék mennyiségének minimalizálásában és az anyagválasztásban vagy a szabási technikákban is megmutatkozott. A milánói divathét gyakorlata mentén egy Fashion HUB nyitotta meg kapuit: a Nemzeti Táncszínházban az érdeklődők a tervezők prezentációin kívül szakmai kerekasztal-beszélgetéseket és előadásokat is megtekinthettek. A Fashion HUB pop-up store-jában lehetőség nyílt arra is, hogy magyar és régiós tervezők darabjaiból vásároljanak a látogatók.


64f844e7f9368afbbf3ef301.jpg
Tomcsanyi kollekciójának bemutatója a XII. Budapest Central European Fashion Weeken a Millenárison. Fotó: Balogh Zoltán / MTI

A közleményben idézték Forintos-Szűcs Anitát, az MDDÜ általános-vezérigazgató-helyettesét, aki kiemelte: ebben a szezonban a régiós divatipari szerepvállalás erősítése mellett a többi között a cél a fiatal generációk megszólítása, programba bevonása volt.

A BCEFW január óta egy nemzetközi szakértőkből álló tanácsadói testület, az Advisory Board segítségével fejleszti stratégiáját. Ennek eredményeként az SS24 szezonban átlátható, szakmailag megalapozott kritériumrendszer alapján választották ki a divattervezőket. A BCEFW stratégiai céljával, azaz a régiós központi szereppel összhangban minden eddiginél nagyobb számban mutatkoztak be régiós tervezők a rendezvényen. A 24 magyar márka mellett ukrán, román, cseh, lengyel, szlovák, szerb tervezők érkeztek, ami lehetőséget adott értékes párbeszédekre és kereskedelmi lehetőségek létrejöttére.

A BCEFW ugródeszkaszerepet kíván betölteni, ami a hazai és régiós márkák számára egyaránt segíti nemzetközi láthatóságuk növelését és értékesítési tevékenységeik bővítését. A BCEFW programjának újragondolását, sokszínűségét és kibővítését szakmai körökben is üdvözölték.

A Harvey Nichols, a Neiman Marcus és a Bergdorf buyerei, valamint a Camera Buyer Italia elnöke mellett számos további showroom képviselője érkezett a rendezvényre, többek között a Studio Zeta, a milánói Spazio 38 Showroom és a svájci Hay-Hay Concept buyerei, akik a BCE Showroomot is megtekintették. A lengyel Vogue, Elle és Twój Styl mellett a cseh és ukrán Vogue, az induló Vogue Adria, valamint az olasz lapok közül a L’Officiel és a Vogue Italia főszerkesztői és újságírói is részt vettek az eseményen.

Gili Biegun olasz influencer visszatérő vendége a BCEFW-nek, az SS24 szezonra Grece Ghanem kanadai influencer és stílusikon is csatlakozott, továbbá Patrick Domingo lifestyle és divatfotós is megörökítette a BCEFW eseményeit. A nemzetközi vendégek a BCEFW alatt hospitality tour keretében ismerkedtek meg Budapest nevezetességeivel, éttermeivel, szállodáival.

Nyitóképen Katti Zoób kollekciójának bemutatója a XII. Budapest Central European Fashion Weeken a Millenárison. Fotó: AFP / Kisbenedek Attila