Több mint 18 millióan látták az Oscar-gála élő közvetítését

Film

Az élőben közvetített 97. Oscar-díj-átadó gálát 18,1 millió néző látta – számolt be róla március 4-én az amerikai filmakadémia ceremóniáját sugárzó ABC tévécsatorna. Az Oscar-gála legnagyobb nézettségét a Titanic Oscar-esője hozta: 1998-ban több mint 57 millió tévénéző volt kíváncsi a díjakra. A legalacsonyabb nézőszámot, 10,5 milliót pedig 2021-ben a pandémia alatt mérték.

Los Angeles, 2025. március 03.
Queen Latifah amerikai színész-énekesnő (k) a 91 éves korában 2024 novemberében elhunyt Quincy Jones amerikai zenei producer és zeneszerző tiszteletére énekel egy dalt az Oscar-díjak 97. átadási ünnepségén a Los Angeles-i Dolby Színházban 2025. március 2-án.
MTI/EPA/Allison Dinner
Queen Latifah a 2024 novemberében elhunyt Quincy Jones amerikai zeneszerző tiszteletére énekel egy dalt az Oscar-díjak 97. átadási ünnepségén Los Angelesben. Fotó: Allison Dinner / MTI / EPA

Idén a filmakadémia az Anora című kis költségvetésű, független drámának ítélte oda a legjobb film Oscar-díját. Sean Baker Oscar-történelmet írt, amikor az estén összesen négy Oscar-szobrot kapott: a legjobb filmért, rendezésért, eredeti forgatókönyvéért és vágásáért járó díjat is az 54 éves filmes vehette át. A hatmillió dollárból forgatott Anora, amelynek mozis bevételei már 40 millió dollárra (15 milliárd forintra) rúgnak, egy szexmunkás és egy orosz oligarcha fiának rendhagyó szerelmi története. Mikey Madison a film női főszereplőjeként szintén megkapta az Oscart.

Tavaly, amikor Christopher Nolan 976 millió dolláros (370 milliárd forintos) mozis bevételt hozó életrajzi filmje, az Oppenheimer kapta a legjobb film díját, 19,5 millió néző látta a ceremóniát, ami hét százalékkal magasabb volt az idei adatnál.

Az ABC közleménye szerint ugyanakkor az idei műsor nézői között három százalékkal nőtt az ötven év alatti felnőttek száma.

Az Oscar-gála házigazdája első ízben Conan O'Brien volt, akinek teljesítményét zömmel dicsérték a kritikusok. A Variety szerzője szerint O’Brien „tökéletesen egyensúlyozott a savazás és a kedveskedés között”.

A hollywoodi díjátadó televíziós nézettségét az utóbbi években az is befolyásolta, hogy sokan a streamingszolgáltatásokon vagy a közösségi médián követik a műsort.

A március 2-i gálával kapcsolatban 104,2 millió közösségi médiás bejegyzés született, több, mint a Grammy-díj-átadóval vagy a Super Bowllal kapcsolatban – fűzte hozzá az ABC csatorna.