Tolvajbecsület

Egyéb

Ez a harmadik könyved, a második ebben a sorozatban. Honnan jött Winie, a főszereplő ötlete?

A Főnix Könyvműhely vezetője, Farkas Zoltán mondta, hogy jövő nyáron kihozna egy steampunk antológiát, abba kellene írnom egy novellát. Bólogattam okosan, majd órákon át bűvöltem a monitort, mert egyáltalán nem tudtam, hogyan szokás az ilyesmit megírni. Mindenképp női alakot akartam elhelyezni egy olyan világban, ami a miénk kifacsarodott verziója. Tolvajlányt szerettem volna, de nem olyat, akinek tragikus a múltja, és kényszerből lop, mert az már unalmas. Így született meg Winie története, aki egy nagy tolvajkolóniába született bele, és úgy tanulta a mesterséget, mint más írni meg olvasni.

Hogyan kerültél a Főnixhez?

Először megkérdeztem őket, foglalkoznak-e kéziratokkal. Meglepő módon nem egy gépüzenetet kaptam válaszként, hanem egy normális levelet, hogy igen, foglalkoznak, miről lenne szó. A Moira ? A szörnyeteg bennem című kéziratomat küldtem el nekik a szinopszissal együtt. Ez egy kelta mitológiára épülő urban fantasy. Azt mondták, elolvassák, és jelentkeznek. Aztán három hónapig néma csend, nem kaptam választ. Már le is mondtam a dologról, mikor jött az e-mail, hogy amennyiben még nem szerződtem senkivel, ők kiadnák a Moirát. Jövőre jelenik meg az első része.

Hogyan állsz neki egy könyvnek? Általában mennyi idő alatt írsz meg egyet?

Winie történetei rövidek, így megírni is rövid idő. Tíz nap, egy hónap, nagyjából, attól függően, mennyire van időm foglalkozni vele. A hosszabb regényeket értelemszerűen tovább tart megírni. Fél év a minimum, és akkor nagyon szorgalmas vagyok.

Ez a Mesterkulcs második része, hány kötetet tervezel a sorozatban, dolgozol a következőn?

Nem igazán terveztem még ennyire előre a dolgokat, de eddig hat rész van meg a fejemben, ennyinek találtam ki a címét. Ennyi biztosan lesz, de rövid történetekről lévén szó, sosem tudni. A harmadik rész, A hóhér kötelét már elkeztem írni, szeretnék vele előredolgozni, amennyire lehet. A kiadó sűrű megjelenést szeretne, úgyhogy kénytelen leszek mihamarabb a gép elé ülni, és leírni azokat az epizódszerű történeteket, amik majd kisregény formájábn realizálódnak.

Miért pont ebben a térben és helyzetben alkottad meg Winie történetét?

A neo-steampunk, mint stílus, ad egy kis szabadságot, nem kell annyira szigorúan a klasszikus kori körülményekhez alkalmazkodni. Helyszínnek nem akartam tipikus 18. századi

történetekben szereplő helyszínt, például Angliát, vagy Franciaországot, így maradt Amerika. A neo-steampunk azt jelenti, hogy a jövőben játszódik a történet, jelen esetben a 2900-as évek; csak valami miatt visszatértek a 18. századi körülmények.

Honnan jött a 'Mesterkulcs'?

Nem tudom igazából, a tolvajoknak kell valami, ami megkönnyíti az életüket, és ez jutott először eszembe. Az alakját tekintve pedig azért néz ki úgy, mint egy zsebóra, mert a kulcs-formát nem tartottam elég izgalmasnak, inkább evidensnek.


Három könyvet írsz egyszerre. Hogyan tudod elkülöníteni a történeteket íráskor?

Úgy, ahogy az ember főzés közben is tudja, hogy a cukor a palacsintához kell, és nem a bableveshez. A lányok mind más-más személyiségek, más-más körülmények között, nem lehet összetéveszteni, mindegyik különleges.

Esetleg van kedvenc köteted?

Nincs kedvencem, mindegyiket szeretem, és mindegyiket más miatt. Winie-t olyan könnyű írni! Laza, kikapcsol, könnyed és jól szórakozom közben. A Moira felépítése a legbonyolultabb azok közül, amiket eddig írtam. Tetszik, hogy összetett, és hogy még számomra is tartogat meglepetéseket. A Pokoli szolgálat pedig az első, ami nyomtatásban is megjelent, és bár látom a hibáit, azok ellenére is szeretem, mert mégiscsak egy mérföldkő volt az életemben.

Juhász Anett Adél