Komplex előadásról van szó: dráma, társadalomkritika, szerelem, romantika és vígjátéki szál egyaránt helyet kap benne. A készülő előadás próbafolyamata a megújulás jegyében zajlik, álom, mese és valóság keveredik a színpadon. Igazi totális színházat láthat majd a közönség, aminek – ahogy Kiss-B. Atilla, az intézmény vezetője fogalmazott – az Operett az egyik legkiválóbb helyszíne.
Bozsik Yvette móriczi Tündérkertet álmodott a színpadra – ahol a szerelmesek ugyanúgy egymásra találhatnak, mint például Shakespeare Szentivánéji álomjában –, de nem akar elrugaszkodni a földtől. Olyan előadást képzelt el, amelyben a közönség szép lassan beavatódik egyfajta színpadi nyelvezetbe. Az előadást groteszk látásmód fogja jellemezni, de visszahozza azt a természetközeli szépséget is, ami itt van a szemünk előtt, noha kissé már eltávolodtunk tőle.
A jelmezek és díszletek is tökéletes összhangban vannak a koncepcióval: a ruhákat összesen ötezer virág díszíti, ebből 120 kézzel készült iparművészeti alkotás. A történet helyszínéül szolgáló épület pedig a Kolozsvár-környéki kastélyokat idézi.
Nem feledkeznek el arról, hogy a Marica grófnő tele van slágerekkel. Olyan ismertté vált dallamok csendülnek fel benne, mint a Mondd meg hogy imádom a pesti nőket, a Szép város Kolozsvár, a Te légy az álmom vagy a Ringó vállú. A bemutatón új karmestert avat a műfaj és a színház is: Pfeiffer Gyula főzeneigazgató mellett Dobszai Péter dirigál majd.
Mindez aligha jöhetne létre támogatók nélkül. Korani Eleni műkereskedő, műkincsszakértő 2,5 millió forint értékben 160 koronavírus-teszt költségét állja. A tesztelést már meg is kezdték az intézményben.
A nyitóképen Kiss-B. Atilla a sajtótájékoztatón. Forrás: Budapesti Operettszínház