Sokféle színészi attitűd ütközik a játéktérben, ami izgalmas megoldásokat kínál a szereplők és viszonyaik értelmezésében. Különleges, egyben megosztó rendezői ötlet a legendás operettszubrettet, Oszvald Marikát megtenni Arkagyinának. ?Nagyon kíváncsi voltam rá, milyen lesz Oszvald Marika egy, az eddigi szerepeitől, játszott műfajaitól ennyire eltérő darabban ? és olyan Arkagyinát sikerült megformálnia, aki tökéletesen passzolt a habitusához, és mégsem lógott ki a csehovi hősnőből. Harsány, izgága (itt tökéletes arányban tudott beépülni az ?oszvaldmarikaság?), figyelmet megkövetelő nő, aki nem tud megküzdeni azzal, hogy bizony eljárogat felette az idő. Ez mondjuk a rafinériáját nem kezdi ki, a megfáradt, megtört asszonyból is azonnal előbújik a femme fatale, ha veszélyeztetve érzi pozícióját. Bravó!? ? írta blogján az előadásról Franyó Kriszta.


siraly___trokan_nora__kaszas_gergo_____foto_meszaros_csaba_600x393.png
Fotó: Mészáros Csaba

 

Az Index színházi blogja, a Ványabácsi pedig így fogalmazott: ?Az a helyzet, hogy az operettszubrett Oszvald Marika változtatás nélkül jó ebben a színésznői ékkőnek szánt idegesítő szerepben. Mindenki családjában van ilyen hangosan vidám, mások kárára érvényesülő, önző mód sikeres matróna, akinek percenként el kell mondania, hogy ő mennyire jól van.? Hermann Zoltán elemzésében Oszvald Marika második felvonásbeli teljesítményét dicséri: ?Arkagyina percekig tartó ajakrúzsozása, a színésznői arcot teljesen ?szétroncsoló? körkörös, kataton mozdulatsora a tökéletes neo- vagy posztavantgárd színészet, igazából inkább valamiféle performansz, döbbenetesebb, mint amilyen ebben a szerepben Drozdik Orsolya vagy Ladik Katalin lehetne vagy lehetett volna, mert senkinek nincs olyan ritmusérzéke (még a ritmikus aszimmetriákat tekintve sem), mint egy klasszikus szubrettnek. Tizenöt perc színházi csoda.?

 

A Ványabácsi kritikája így összegzi a produkciót: ?a Fehér Balázs Benő dirigálta csapat az elmúlt évad egyik legjobb előadását hozta létre az Átriumban?. Bóta Gábor a Népszavában ?érdekes kísérletként? aposztrofálta az előadást. Az Ellenfény kritikusa, Szűcs Mónika szerint a Sirály alkalmas darab arra, hogy ?fiatal, ambiciózus alkotók, esetleg nemzedékként fellépő rendezők, illetve születő vagy megerősödő színházi műhelyek fogalmazzák meg általa a maguk színházfelfogását, amelynek nevében teljesen másfajta színházat szeretnének csinálni, mint az elődeik?, és Fehér Balázs Benő rendezése ebbe a sorba illeszthető.


siraly___oszvald_marika__gyabronka_jozsef___foto_puska_judit_600x379.png
Fotó: Puska Judit

 

Az előadásban Trigorint Kaszás Gergő, Kosztyát Porogi Ádám, Nyinát Trokán Nóra, Szorint Gyabronka József, Dorn doktort László Zsolt alakítja, a további szerepekben Parti Nóra, Mihályfi Balázs, Orosz Ákos és Szilágyi Csenge látható. A produkció 2017. január 13-án és 29-én este szerepel az Átrium műsorán, a jegyek 1600 és 2400 forint közötti áron már kaphatók a színház jegypénztárában, online az atriumfilmszinhaz.jegy.hu oldalon, illetve az ismert jegyterjesztőknél.

 

További részletek: http://kulturbrigad.hu/szinhaz/csehov-siraly/