|
A társulat egyedi hangszereken ? így jókora csavarkulcsokból összeállított xilofonon, papírdobozokba applikált filmtekercs-alumíniumdobozon, fellógatott locsolócsöveken, nagyobb fémipari hulladékokból, biciklialkatrészekből, ide a Szigetre alkalmazott uszadékfából kisebb-nagyobb beavatkozással elkészített hangszereken ? játszik.
|
Amikor pedig megkezdődik a koncert, akkor az éppen ott tartózkodók, akik semmit sem tudnak a zenekarról és netán háttal állnak, miután odafordulnak, nem hisznek a szemüknek, hogy ez a teljesen rendes zene milyen holmikból szól. A ritmusalapok, amelyek önmagukban, vagy rájuk fókuszálva gyakran emlékeztetik az embert a természet erőire, valami jól átélhető elemi valóságosság érzetét keltve, ugyancsak sajátos olvasatot kínálnak, hogy ilyen hangszerek által éljük át ezt a természet-közeliségi élményt. A teljességében megszólaló zene ismerősnek sejlő motívumból építkező, finom, érzékeny játék. A zenekarnak most is élő a figyelme: reagálnak is az érkező ingerekre, mint ahogy táncszínházi előadásokban is szoktak (egyik legérdekesebb munkájuk az Origo című kortárs táncelőadás, amelyben Kántor Katával dolgoznak együtt), így amikor megszólal a közelben valamilyen zene, amely leginkább zavaró, úgy kezelik, hogy ráúsznak a ritmusára, majd maguk mögött hagyják, amint lehet.