Hiánypótló, az iskolai közösségi szolgálat (IKSZ) muzeális intézmények által történő hatékonyabb szervezését támogató módszertani kiadványt jelentetett meg a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (SZNM MOKK) az által kiadott Múzeumi iránytű sorozat 20. köteteként.

A kiadvány célja, hogy a muzeális intézmények körében növekedjen az iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos tudatosság és gyakorlati ismeret. A múzeumi szakmának szóló, de a pedagógusok érdeklődésére is számot tartó útmutató a projekt egyik módszertani fejlesztéséhez is kapcsolódik. Ez a módszertani fejlesztés ugyanolyan hangsúlyt helyez az IKSZ-et szervező pedagógusok érzékenyítésére, hogy a múzeumok által nyújtott lehetőségeket ismerjék, értsék és eljuttassák a középiskolás diákokhoz, mint arra, hogy a múzeumi szakemberek módszertanilag felkészültek legyenek a fiatalok fogadására, és projekt célja az is, hogy a múzeumi tartalmak megismerésére és alkalmazására ösztönözzék a diákokat.

A fiatalok sikeres motiválásának záloga az életkori sajátosságaik és közösségi viszonyaik, valamint a múzeumi lehetőségek alapos ismerete lehet, ezek mellett az együttműködés, a bevonás és a felhatalmazás előtérbe helyezése is kiemelten fontos.

A MIKSZ – Útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez című kötet ingyenesen letölthető az alábbi linken: http://mokk.skanzen.hu/miksz.html