Malcolm Bilson két szonátát adott elő a szokásos lenyűgöző muzikalitással fortepianón, az A-dúr szonátában Tóth Mónika (hegedű), volt a partnere, az Esz-dúr trióban Máté Balázs (gordonka) csatlakozott hozzájuk. Az est egyetlen gyenge pontja Tóth Mónika volt, akinek játéka végtelenül elfogódott, emiatt bátortalan volt, intonációja nem tiszta. Bizonytalansága miatt a vonót alig emelte el a húroktól, amikor pedig ezek pianóban találkoztak, szinte szőrös hangokat hallhattunk. A trióban már jóval felszabadultabban játszott, és ettől elevenebbé is vált interpretációja, valamelyest felnőtt a két rutinos művész mellé.
Az utolsó estén a sajnos csak rendkívül ritkán együtt játszó Aura musicale zenekar szerepelt, a primárius Szűts Péter irányításával. Talán egyetlen kivétellel csupa magyar művészből áll az együttes, ám van, aki Ausztriában, Olaszországban, maga Szűts Péter a Monte Carló-i Operában játszik sok éve, ezért alig hallhatjuk őket így együtt. Nagy kár. A fesztivál legfényesebb sikerét aratták. Nagyobb ovációval köszönte meg a közönség a pompás koncertet, mint egy héttel korábban a világhírű Norrington-féle angol zenekarnak vagy a bécsi Quatuor Mosaiques vonósnégyesnek. Szűts Péter hegedűjátéka a legszebb volt, amit évek óta hallottam, a zenekar hangzása gazdag, felséges. Tempó, dinamika, színek egész tárháza vonult fel, csodálatos karakterek rajzolódtak ki, kiemelkedő fúvós játékot hallhattunk, és nemcsak a két szólistától (Emiliano Rodolfi, oboa, Sebella Katalin, fagott). Két remek Pleyel-darab mellett előadták a hihetetlenül virtuóz Haydn C-dúr gordonkaversenyt. Ebbe mai hangszeren játszó művészeknek is gyakran beletörik a bicskája, és ezúttal a korhű hangszeren sem történt másként. Máté Balázst ma már megdicsértem, és a záró darabban, a B-dúr sinfonia concertantéban újra remek volt, de a versenymű ezúttal kifogott rajta. Hangszere nem szólt szépen és intonációs gondokkal is kínlódott, de az vesse rá az első követ, aki a mű harmadik, elképesztően gyors tételét jobban el tudja játszani. Ilyenek kevesen akadnak. Ez azonban csak apró makula volt az egész, nagyszerű estén. Méltóbban nem lehetett volna befejezni a tíznapos fesztivált, és végtelen öröm, hogy a magyar együttes túltett a nem akármilyen külföldieken is. Kár, hogy nincs Magyarországon annyi pénz, hogy ilyen zenészeket tisztesen eltartson, és ezért annyian, mint Szűts Péter is, külföldre kénytelenek szerződni.