Az előadás az Így játszotok ti címet is kaphatta volna, hisz az óvodások önmagukat, önmaguk önfeledt időtöltését, a mindenről megfeledkező játékot nézhetik meg, ha beülnek az előadásra. A produkció szövegkönyve egy 2020-ban kezdődött angol–magyar gyermekjogi kutatás eredményeként születhetett meg, amelyben óvónők az ország számos pontján a gyermekek szabad, spontán játékát jegyzetelték le, rögzítették videó- és hangfelvételeken.
Róbert Júlia dramaturg és Láposi Terka rendező számára ezek a dokumentumanyagok képezték az előadás szöveges alapját. A szövegkönyv megírása során az óvodás gyermekek mondatain, szóhasználatán nem változtattak, a szövegek mögött, a mondatok között pedig igyekeztek megteremteni azt a fantáziavilágot, amely a gyermekek képzeletében játszódhatott le. A dokumentumjátékban nem lineáris történet rajzolódik meg, hanem apró, mozaikos drámák, amelyekből megtudjuk, hogy a fiúk űrhajójába miért nem léphetnek be a lányok, vagy hogy miért feltesó a féltestvér, miközben a család tagja.
„Valójában az érdekelt minket Róbert Julival, hogy irodalmi, színpadi, művészi minőségre tudunk-e gyermeki nyelvet írni. Direkt kerülöm, hogy emelni, mert mi tudjuk, hogy a gyermeknyelvnél nincs érdekesebb, izgalmasabb, vehemensebb és természetesebb. Az volt a kérdés, hogy képesek vagyunk-e a végtelenül egyszerű, naiv, kedves, bájos és univerzális nyelvet a színpadon úgy kezelni, hogy abból valós kis történetek szülessenek” – mondta az alkotófolyamatról Láposi Terka.
A rendező szerint a bábszínházak színpadán egyedi előadásnak az is a kulcsa, hogy nincs vége. A gyerekek nemcsak magukra ismerhetnek, hanem az óvodában vagy otthon, a saját szobájukban bármelyik jelenetet fel tudják idézni magukban, mert ez az ő történetük.