Dél-Koreából a Tegui Operaház csütörtökön Cho Sungryong kortárs zeneszerző alkotásának koncertszerű előadásával vendégszerepel az Erkel Színházban.

Nemcsak a filmrendezőket és az írókat, de az operaszerzőket is foglalkoztatják azok a láthatatlan szálak, amik a halál után is összekötnek bennünket szeretteinkkel. Most a koreai alkotók elképzelésébe pillanthatunk be e transzcendentális téma kapcsán.

A koreai szólistákkal, dirigenssel, műszaki és művészeti stábbal együtt születik majd meg az Erkel Színházban az a koncertszerű előadás, amely során az énekesek jelmezbe bújnak, a háttérben pedig vetítés színesíti a látványt.

Dél-Korea egyik legnépszerűbb operáját Cho Sungryong komponálta egy novella alapján. A Neungsohwa (Trombitavirág) című írás Cho Doo-jin tollából született, és egy régészeti lelet inspirálta. 1998-ban Andong területén egy több mint négyszáz éves múmiát találtak a Csoszon-dinasztia korából, és a test mellett felfedeztek egy szerelmes levelet is, amit a feleség írt a férjének. Ez a dokumentum ihlette meg a művészeket, amelyből a Won?s Mother (Won anyja) című dalmű született, és amit 2009-ben felújítottak. Ekkor kapta az Immortal Love címet.

A történet szerint Lee Eungtae születésekor figyelmeztetik az édesapját, Lee Yosint, hogy irtsa ki a környező trombitavirágokat, és ha eljön az idő, a fiú egy csúnya lányt vegyen feleségül, hogy elkerülje az égi kertész haragját. Telnek-múlnak az évek, és Eungtae figyelmét felkeltik a le nem nyesett, teljes szépségükben pompázó trombitavirágok, amik egy gyönyörű leány, Yeoni falát futják be. Amint megpillantja a falnál Yeonit, azonnal beleszeret, majd feleségül kéri, és összeházasodnak.

Időközben feltűnik az égi kertész, hogy elvigye a lányt, mert az ellopott egy virágot az égi kertből. A fiú megpróbálja megmenteni szerelmét a kertésztől, de végül alulmarad a küzdelemben, és meghal. Yeoni bánatában trombitavirágokat ültet, remélve, hogy újra láthatja a férjét.

A több száz éves, szinte elporladt levél betűiből átderengő, őszinte érzés nagy hatást gyakorolt a koreai alkotókra. A cselekmény drámai feszültségét kitalált szereplőkkel tették teljessé, és zenével gazdagították. Most hozzánk is elérkezik ez a különleges történet, hogy ne csak az időt, de a teret is átívelje.

Filip Viktória írása az Opera Magazinban jelent meg.