A 18–69 év közöttiek 42 százaléka egyáltalán nem olvas könyveket, 37 százalékuk hetente öt órát vagy ennél kevesebbet olvas, 9,6 százalékuk pedig igazi könyvmoly, vagyis hetente hat–tíz órát tölt olvasással – derül ki a Libri 2024-es reprezentatív felméréséből. A könyveket és az olvasást népszerűsítendő a könyvkereskedő egész éven át tartó akciót hirdet 2025-re.
A kampány keretében elindult Az év olvasása kihívás, melyben a csatlakozók saját maguk rögzíthetik az elolvasott oldalak számát – ebből az adatból pedig 2025 végére az is kiderülhet, hogy az oldalakat egymás mellé képzelve körbeérnénk-e a Földet. Az összesített oldalszámokat az átlagos könyvlapméret alapján a könyvkereskedő hónapról hónapra kilométerekre váltja, így az érdeklődők az év során végig nyomon követhetik majd az olvasók „közösen megtett útját”. A kihíváshoz csatlakozók között a Libri havonta ajándékcsomagokat sorsol ki, a résztvevők pedig az év végén az olvasás éve akció fődíját is megnyerhetik.
Az egész éven át tartó akcióval a Libri egyszerre szeretné megszólítani azokat, akik egyáltalán nem vagy csak ritkán vesznek könyvet a kezükbe, valamint a rendszeresen olvasó könyvmolyokat. „Az olvasás évében is az a legfőbb célunk, hogy minél többen kapjanak kedvet a könyvek világához – mondja Ludvig Orsolya Stefanie, a Libri marketing- és kommunikációs igazgatója. – Nem számít, hogy milyen olvasmányt veszünk a kezünkbe: legyen az lektűr, szépirodalom, tudományos kötet, életrajz, az olvasás örömét és jótékony hatásait mindenkinek ajánljuk. Most arra hívjuk az olvasók közösségét, hogy velünk együtt rögzítsék is az elolvasott oldalszámokat.”
Az év során a Libri változatos, izgalmas aktivitásokkal és programokkal készül: az évfordulós magyar szerzők életéhez és műveihez kapcsolódó irodalmi sétákat szervez, elindítja a 20 perc könyvklub offline változatát, ugyanakkor új, a világirodalom kevésbé ismert, izgalmas könyveit és újdonságait bemutató podcastsorozatot is készít.
Az olvasás éve kampányhoz időről időre nagykövetek is csatlakoznak – az év elején Viszkok Fruzsi tartalomgyártó osztotta meg olvasási szokásait, de a Libri más ismert szereplők bevonását is tervezi a következő hónapokban.