A pénteken kezdődött Balatonfüredi Borheteken mutatkozik be a Magyar Bormarketing Ügynökség első belföldi kampánya, a Buborékok Nyara, amely a magyar fröccs, pezsgő, habzóbor és a bor- és pezsgőkoktélok népszerűsítését tűzte ki céljául.

Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Balatonfüredi Borhetek megnyitóján – az esemény fővédnökeként – elmondta, hogy kampányuk az Y és Z generációk tagjait célozza meg, lebontva a borral kapcsolatos előítéleteket, megmutatva annak friss és innovatív arcát, és felhívva a figyelmet a kulturált borfogyasztásra.

A kormánybiztos szerint az elmúlt időszakban a borászok és a borfogyasztók sok kedvezőtlen hírrel nézhettek szembe, egyrészt a csökkenő szőlőterületekkel, a borkedvelők idősödésével, a magyar bor alacsony exportárával, az emelkedő költségekkel és a konkurenciával. Mint a kormánybiztos által ismertetett adatokból kiderült, az alkoholos termékeken belül a bor 23 százalékos részesedéssel csak a harmadik a piacon a sör (40 százalék) és a tömény italok (30 százalék) mögött.

A Magyar Bormarketing Ügynökség megalakulásával és a Magyar Bormarketing Stratégia elkészítése során számos kitörési pontot sikerült azonosítani a bormarketing területén – mondta Rókusfalvy, aki úgy tartja, a Balatonnál külön jelentősége van a borturizmusnak. Szerinte kevés olyan alkoholos ital van, amely olyan kultúrával és tradícióval bír, mint a bor, és ez a tradíció a fiatal, innovatív borászokkal együtt képes lesz megújítani az ágazatot.

Az augusztus 4–27. közötti Balatonfüredi Borheteken a Balatonfüred-Csopaki Borvidék 24 borásza 30 fajtából csaknem 300 féle bort kínál a Tagore sétányon.

Nyitókép: életkép a Balatonfüredi Borhetek első napjáról. Fotó: Katona Tibor / MTI