Senki nem nézhet a saját szemébe

Egy különös, rendhagyó alkotásokat teremtő festő- és szobrászművész műtermében jártunk, aki két kérdésre keresi a választ. Kicsoda Martin Henrik? És mi az, hogy valóság?

Martin Henrik számára az alkotás spirituális praxis: a keleti és nyugati metafizikai hagyományokból kiindulva művészetében az individuum meghaladásával igyekszik megismertetni minket a valósággal.

A 2017 óta a szentendrei Régi Művésztelepen dolgozó fiatal művész jelenleg Hieron című projektjén dolgozik, felvállalva a négydimenziós geometria iránti szenvedélyét, annak ellenére, hogy az emberi elme azt csak a matematika nyelvén értelmezi, képeket azonban csak háromdimenziós formában dolgoz fel.

Készítette: Scrob Andrea, Kojnok Dávid, Sófalvi Kiss Csaba, Szojkó Dávid

#videó

Ez is érdekelheti

Tarr Hajnalka: A szépség ma már nem a hibáktól mentes harmónia

Mázpróbák, félkész formák és égetésre váró darabok között, útközben a művész a hatalmas kemencét is megmutatja, ahol a kerámiái készre égnek.

A magyar valóság rétegzettségét sokkal inkább sajátomnak érzem

„A káoszban találom meg a harmóniát” – mondja Koltai Barbara, miközben a műtermébe lépve hétköznapinak látszó tárgyak, régi fotók és szövött anyagok között lépdelünk. A látszólagos rendetlenségben azonban van valami szakrális, valami belső rend.

Gőbölyös Luca lakásműterme A nagy Gatsby világába repít

A „lázas húszas évek” pompája és titkokkal teli atmoszférája: minden sarokban újabb különleges műtárgy bukkan fel. Saját képei mellett szülei alkotásai, sőt egy Bokros Birman Dezső-mű is helyet kap a falakon.

A női létezés színes tárgyözöne azonnal beburkol

Gesztelyi Nagy Zsuzsa festészete gyermekkori emlékekből és városi terekből táplálkozik. Álomszerű világokat nyit meg, ahol a személyes és az egyetemes, a rend és az érzelem találkozik.