2020. márciusi indulása óta a Déryné Programban 1684 előadást láthattak 493 településen, összesen 231 285 néző részvételével.
A konferencián beszédet mondott Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház vezérigazgatója, Halász János, a Városok, Falvak Szövetségének elnöke, Bakos-Kiss Gábor, a Győri Nemzeti Színház igazgatója, Antal Zsolt, a Színház- és Filmművészeti Egyetem rektorhelyettese, valamint Kis Domonkos Márk, a Déryné Program igazgatója.
Ismertették a Déryné Program által életre hívott KultUp programot, amely a középiskolásoknak szól, és februárban pilot jelleggel indult el. Missziója az, hogy az élmény- és drámapedagógiai nevelés eszközeivel, kulturális élményeken keresztül a diákokat a minőségi tartalomfogyasztás felé terelje.
Megvitatták a vidéki kulturális élet fejlődési lehetőségeit és kihívásait, szó volt a vidéki kulturális intézmények szűkös lehetőségeiről és a színházi előadásoknak köszönhető kulturális, közösségi élet fellendüléséről is. Kis Domonkos Márk a Drámaírói Műhely két mentorával, Lukácsy Györggyel, valamint Kozma Andrással tartott pódiumbeszélgetést a fiatal drámaíróknak indított ösztöndíjprogram tapasztalatairól, eredményeiről és a kortárs dráma jelentőségéről. Ezt követően
kihirdették a Drámaírói Műhely idei ösztöndíjasait.
Ötvenegy jelentkezés érkezett be, a szakmai bizottsági ülést követően ebből tíz pályamű került a mentorok elé, amelyekből végül a mentorprogramba Holczer Dávid Ötvenegy perc című drámakoncepciójával, Kovács Gábor Attila az Indulhatunk, Edit néni? című drámatervvel, Nagy-Szakmáry Attila a Grand Hotel és Tréfás Luca a Hopeless című pályaművel jutott be.
A konferencia résztvevői ezt követően szakmai kerekasztal-beszélgetéseken vehettek részt, amelyeken szó esett a tájelőadások kihívásairól, az előadás-választásról és a közönségszervezésről, a Déryné Program most induló workshopjáról, amely a befogadók támogatását, valamint a befogadók és a közösségépítés erősítését hivatott szolgálni, a pénzügyi finanszírozásról, továbbá a jövő színházának marketinglehetőségeiről, a megváltozott fogyasztói trendekhez való alkalmazkodásról és az új kommunikációs platformokról is.
Fotók: Érdi Róbert