Andrew Lloyd Webber szerint a koronavírus-járvány okozta válság miatt a művészetek eljutottak addig a pontig, ahonnan már nincs visszatérés.

A világhírű zeneszerző és színházi impresszárió arról számolt be a brit parlamenti képviselőknek, hogy a távolságtartás szabályai mellett nem lehet üzemeltetni a színházakat.

Lloyd
Webben százezer fontot (39,5 millió forint) költött egy kísérletre: júliusban a
London Palladiumban szervezett koncertet, hogy kiderüljön, életképesek
lehetnek-e a távolságtartással megrendezett előadások.

Azóta
két nagy színházi produkciót kezdtek el játszani Londonban, de azokat is a
kötelező távolságtartással, vagyis csökkentett nézőszámmal. A legtöbb West
End-i színház azonban továbbra sem nyitott ki a karantén óta.

Lloyd
Webber arra figyelmeztette a képviselőket, hogy egy pont után tényleg nem lesz
hova visszatérni.

„A
színház hihetetlenül munkaigényes vállalkozás. Sok szempontból egy műsort
jelenleg szinte szeretetből rendeznek meg" – mutatott rá. Hozzátette: „a
színházak nem mozik, nem elég csak kinyitni az épületet".

A
brit kormány 1,57 milliárd fontos (623 milliárd forintos) támogatási csomagot
jelentett be korában a művészeteknek nyújtott mentőövként.

Lloyd
Webber szerint azonban nagyon fontos lenne, hogy bejelentsék, pontosan mikor
lehet újra kinyitni a színházakat.

A
zeneszerző korábban azt is hangoztatta, hogy a színházak nem tudnak
távolságtartással működni.

Oliver
Dowden kulturális miniszter a hétvégén megjelent cikkében arról írt, hogy a
kormány egy olyan terven – a Csipkerózsika-művelet elnevezésű projekten –
dolgozik, amellyel a karácsonyi szezonra meg lehetne nyitni néhány színházat.
Hozzátette: gyorstesztelés segíthet a színházak újraindításában. Egy olyan
lehetőséget is vizsgálnak, hogy a negatív aznapi tesztel rendelkező nézők
mehetnének színházba.

Lucy Noble, Royal Albert Hall művészeti és kereskedelmi igazgatója, a brit Nemzeti Arénák Szövetségének elnöke a parlamenti bizottság előtt kiemelte: súlyos pénzügyi következménnyel jár, hogy az intézményekben nem lehet előadásokat tartani. „Minden koncerthelyszín térdre kényszerült" – hangsúlyozta. Mint elmondta: a kormány által felajánlott 1,57 milliárd fontos mentőcsomagra a Royal Albert Hall nem tud pályázni, csak kölcsönt vehetne fel, és már így is el vannak adósodva, több kölcsönt nem vállalhatnak.

A nyitóképen jelenet a Macskák 2014-es című előadásból. A musical a londoni West Enden mutatkozott be 1981-ben, amit az 1982-es broadwayi és az 1983-as budapesti premier követett. A Broadway történetének leghosszabb ideig futó darabja volt, míg Webber egy másik musicalje, Az Operaház Fantomja meg nem előzte.  Fotó forrása: Madách Színház