A MOME 2020-tól alapítványi formában működik, a fenntartó Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány célja pedig az, hogy támogassa az intézmény saját üzleti modelljének kialakítását és egy nemzetközi szinten elismert egyetemi márka felépítését.

Ennek részeként a MOME átfogó nemzetközi piackutatást készül elvégezni Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és szakértői csapata bevonásával. A kutatásban a hálózattudomány eszköztárát felhasználva, adatok alapján térképezik fel a MOME-hoz hasonló, a design és innováció területein sikeres külföldi egyetemeket, a különböző mintákat és jó gyakorlatokat.

Az adatok elemzését és értékelését Barabási Albert-László mellett Szántó András is segíti. A New York-i székhelyű magyar kommunikációs szakember olyan intézmények és márkák stratégiáján dolgozott már, mint a Metropolitan Museum of Art vagy a BMW.

 „Adatok nélkül minden állítás csak egy vélemény. Új kutatásunk kiterjed a MOME versenytársainak vizsgálatára, de túlmutat annál. Segít megértenünk a legsikeresebb intézményi modelleket és meghatároznunk azokat a szakmai fókuszterületeket, amikben a MOME egyedi és különleges lehet. Közben új partnerekre, sőt, leendő oktatókra is rátalálhatunk” – mondta Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnöke.

Az átláthatóság és a közösségi ismeretek bővítésének jegyében a kutatás eredményeit nem csupán a MOME teljes közössége, de a nyilvánosság is megismerheti majd.

A nyitóképen Barabási Albert-László. Forrás: ceu.edu