Megújulásának részeként nemzetközi piackutatást végez a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME), melynek célja az egyetem külföldi versenytársainak vizsgálata, valamint új partnerintézmények, sőt leendő oktatók megtalálása is. A munkát Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és csapata segíti.

A MOME 2020-tól alapítványi formában működik, a fenntartó
Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány célja pedig az, hogy támogassa az
intézmény saját üzleti modelljének kialakítását és egy nemzetközi szinten
elismert egyetemi márka felépítését.

Ennek részeként a MOME átfogó nemzetközi piackutatást készül
elvégezni Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és szakértői
csapata bevonásával. A kutatásban a hálózattudomány eszköztárát felhasználva,
adatok alapján térképezik fel a MOME-hoz hasonló, a design és innováció
területein sikeres külföldi egyetemeket, a különböző mintákat és jó
gyakorlatokat.

Az adatok elemzését és értékelését Barabási Albert-László
mellett Szántó András is segíti. A New York-i székhelyű magyar kommunikációs
szakember olyan intézmények és márkák stratégiáján dolgozott már, mint a
Metropolitan Museum of Art vagy a BMW.

 „Adatok nélkül minden
állítás csak egy vélemény. Új kutatásunk kiterjed a MOME versenytársainak
vizsgálatára, de túlmutat annál. Segít megértenünk a legsikeresebb intézményi
modelleket és meghatároznunk azokat a szakmai fókuszterületeket, amikben a MOME
egyedi és különleges lehet. Közben új partnerekre, sőt, leendő oktatókra is
rátalálhatunk" – mondta Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti
Egyetemért Alapítvány elnöke.

Az átláthatóság és a közösségi ismeretek bővítésének jegyében a kutatás eredményeit nem csupán a MOME teljes közössége, de a nyilvánosság is megismerheti majd.

A nyitóképen Barabási Albert-László. Forrás: ceu.edu