Imádta a magyar boebecket a lengyel közönség a NextFesten

Popkult

A HOTS – Hungarian Oncoming Tunes programiroda közreműködésével vett részt boebeck a lengyelországi Poznanban megrendezett NexFesten. Az énekesnő a showcase-re való felkészülésről, kiutazásról és az ott szerzett tapasztalatokról mesélt nekünk.

Hogyan indult a HOTS programirodával való együttműködésetek?

Felvettem a kapcsolatot Kedves Péterrel, a HOTS programiroda projektkoordinátorával, miután elváltak az útjaink a menedzsmentünkkel és függetlenné vált a zenekarunk. Bementem egy fogadóórára a HOTS-hoz, ahol elmondtam neki és Petneházy Flórának – a programiroda projektmenedzserének –, hogy bár egyáltalán nem szeretnénk elveszíteni a „belföldi lábunkat”, mi alapvetően egy exportorientált zenekar vagyunk, így fontosnak tartjuk, hogy legyen valamiféle nemzetközi jelenlétünk. Mindannyian tudjuk, hogy Magyarországon a magyar nyelvű szövegek vannak előnyben, nincs nagy piaca az angol nyelvű szerzeményeknek, de mivel én angol nyelven szeretek írni, angol nyelvűek a dalaink – ebből fakadóan is természetesnek érezzük a külföldi orientációt. Petiék abszolút nyitottan és támogatóan álltak hozzánk, kialakult köztünk egy jókedvű kollaboráció. Ahogy más velük együttműködő zenekarnak, úgy nekünk is időről időre felhívták a figyelmünket arra, hogy milyen eseményekre érdemes jelentkezni, emellett pedig ki is ajánlottak minket showcase fesztiválokra a magyar zenei export egyik elemeként.

Először a szlovén MENT fesztiválon vettünk részt 2023-ban, majd a szlovákiai Waves Viennán, az angliai Liverpool Sound Cityn, a litvániai What's Next in Music?-on, a romániai MMB-n, a spanyolországi BIME-n, a németországi Reeperbahnon és most a lengyelországi NextFesten.

Miben rejlik a showcase-szereplések fő jelentősége?

Abban, hogy ha részt veszünk egy ilyen rendezvényen valamelyik országban, akkor megnő az esélyünk arra, hogy meghívást kapjunk egy sima – nem showcase, hanem piaci jellegű – fesztiválra, klubba, és sok olyan zenekarral is ismeretséget köthetünk, akikkel más keretek között nehezen találkoznának az útjaink. Az ilyen fesztiválokon való részvétel növeli az ismertségünket, ezáltal a közönségünk méretét, a hallgatóink számát és így a piaci értékünket.

Mesélj a legfrissebb showcase-élményetekről, a NextFestről!

Ez volt az eddigi életünk legjobb hangulatú showcase-e, nagyon boldogan jöttünk haza. Eleve összeszokott csapat a zenekarunk, de Poznanba extra összeszokottsággal és jókedvvel utaztunk ki, hiszen előtte sokat ültünk együtt a turnébuszban. A 25-i NextFest-koncertünket megelőzően április 17-én Prágában játszottunk, 19-én pedig Pécsett. Poznanban a Dubliner nevű ír pubban zenéltünk, aminek remek az akusztikája, így hangtechnikai szempontból is nagyon egyben volt a koncert. Ráadásul, legnagyobb örömömre egy barátzenekarunk, a cseh I Love You Honey Bunny után léphettünk színpadra – ez általában fordítva szokott lenni, azaz mi zenélünk előttük, mert ők nagyobb zenekar nálunk. Emellett azért is ez volt a legjobb hangulatú showcase az eddigi pályánk során, mert nagyon befogadóak a lengyelek, kíváncsian, érdeklődéssel és kedvességgel viszonyultak hozzánk, és – a liverpooli és németországi koncertünkhöz hasonlóan – kifejezetten jó nézőszámunk volt.

Nem mellesleg igazán lelkiismeretes közönség gyűlt össze. Minden zenekarról kritikát írtak, megfogalmazták, hogy mi tetszett nekik és mi nem. Mi eddig csak pozitív visszajelzéseket kaptunk, aminek érthető módon nagyon örülünk. Szerintem életünk egyik legjobb koncertjét játszottuk.

Kapcsolatépítés terén mennyire volt sikeres a részvételetek?

Részt vettünk az összes hasznosnak bizonyuló kapcsolatépítő eseményen, amiken viszonylag sok szakmabelivel ismerkedtünk meg, akik közül többekkel a továbbiakban is igyekszünk együttműködni lengyel fronton. Ez szintén pozitív élmény.

Miben tudjátok lemérni a showcase-ek építő hatását?

Ez teljesen változó, showcase-függő. Valószínűleg sokkal nagyobb eséllyel hoznak pozitív, építő eredményt a NextFesten létesített kontaktok, mint például a litvánok, hiszen Lengyelország valamivel közelebb esik Magyarországhoz, könnyebben tudunk osztozni velük a kelet-közép-európai lét közösségteremtő erejében. A showcase-ek hatása attól is függ, hogy viszünk-e magunkkal valakit, aki képviseli a zenekart – például menedzsert, bookert vagy promotert –, és attól is, hogy ez a valaki mennyire végez aktív kapcsolatépítő, közönségtoborzó munkát. Ugyanakkor a social media-s követőtáborunk növekedésének mértéke jól tükrözi egy-egy koncertünk kisebb-nagyobb sikerét. 

Fotó: Schifter Viktor