A kiállított tárgyak Bak Imre, Fajó János, Ficzek Ferenc, Gyarmathy Tihamér, Hopp-Halász Károly, Jegenyés János, Kismányoky Károly, Lantos Ferenc, Major Kamill, Pauer Gyula, Pinczehelyi Sándor, Szelényi Lajos, Szijártó Kálmán és Victor Vasarely alkotásai.

Lantos Ferenc, a Pécsi Műhely csoport és a hozzájuk alkalmanként csatlakozó művészek zománcművei számára – az 1920-as években ott alkotó pécsiek (Breuer Marcell, Forbát Alfréd, Johan Hugó, Molnár Farkas, Stefán Henrik és Weininger Andor) révén –

fontos inspirációt jelentett a Bauhaus vizuális formanyelve és szellemisége.

A zománc tartós, időjárásálló tulajdonságai lehetővé tették, hogy szabadtéren, köztereken, épületek díszítményeiként megjelenő alkotásaik formarendjét egy Victor Vasarely által manifesztált, egyszerű elemekből szerkesztett, a széles közönség által is érthető, demokratikus vizuális univerzum eszközévé tegyék.

A zománcképek követik a hagyományos táblakép képzőművészeti műfaját.

Ugyanakkor nagy felületeket díszítő iparművészeti alkotások, amelyek építészeti alkalmazásukkal illeszthetők Vasarely művészeti elveihez. Vasarely ideája a színes, geometrikus, variálható modulokból álló műalkotások építészeti, urbanisztikai léptékű megvalósítása lett volna.

Lantos Ferenc és a Pécsi Műhely alkotói zománcműveikkel az 1970-es években egyedülálló módon járultak hozzá a Színes város ideájának gyakorlati megvalósulásához.

A kiállítást március 28-áig lehet megtekinteni.

Forrás és fotók: JPM